Въвеждат система за улесняване на паркирането в Пловдив без аналог в страната

Автор: Plovdiv Now 6631
Въвеждат  система за улесняване на паркирането в Пловдив без аналог в страната

В Пловдив предстои въвеждането на иновативна система за улесняване на паркирането, която няма аналог в България. Автоматизиран автомобил, който посредством видеокамера и GPS, следи в реално време трафика и натовареността на Синята зона, като същевременно дава обратна връзка къде има свободни места. В същото време автомобилът ще има възможност и да проверява дали паркиралите коли притежават пропуски. Същото приложение ще дава известие преди изтичане на заплатено време за паркиране, както и за наложени наказателни мерки, пише TrafficNews.

Това обяви по време на Среща на бизнеса в Пловдив и региона Николай Недялков изпълнителният директор на фирмата „Тикси“, която в момента изработва системата за модернизация и дигитализация на градския транспорт в Пловдив. Ясно е, че приложението ще обединява данни за on-street и off-street паркиране, както и използването на зарядни станции за електроавтомобили. Подробности как точно ще функционира иновативната технология и кога ще бъде въведена в употреба ще бъдат изнесени в по-нататъшен етап, допълни той.

Недялков разказа накратко параметрите на поръчката и очерта какви са очакваните резултати. „В момента подменяме цялата опорна инфраструктура в над 280 автобуса. Нашето задължение е да вкараме модела, който Общината ще реши, тъй като дигитализацията на транспорт – при 100% покритие на автобусите в града, може да се реализират гъвкави тарифи. Разбира се, ще подпомогнем Общината да вземе най-доброто решение за бъдещата тарифа“, допълни той. 

Той припомни, че благодарение на системата местната власт ще има пълен поглед пътникопотока, превозните документи на пътниците, кой къде се валидира и прочее. По този начин ще може да упражни контрол върху приходите, които постъпват от градския транспорт.

Гражданин отвори темата, че един от основните интереси на пърниците е въпросът за ранното планиране - т.е. кога автобусът ще бъде на съответната спирка и кога да излязат от офиса или от вкъщи, за да не го чакат дълго време навън. На този въпрос Николов отговори, че се работи паралелно да бъде въведена и софтуерна възможност за справка в реално време, за да може потребителите на транспорта да могат да се информират през смартфон или компютър за това кода се насочат към спирката.

По този начин потребителите ще са информирани дори и таблата по спирките все още да не са свързани със система, която изчислява дистанция и време. Такава обаче е в процес на анализ и ще може да бъде доставена от „Тикси“. Частично влиза в сегашната поръчка, не е включен хардуера, чрез който системата ще се управлява. Тепърва ще се преценява дали сегашните табла могат да бъдат използвани за нея.

 

Подобни новини

Вашият коментар през Facebook

Новини Trafficnews logo

Изпрати новина