Ремонт на ремонта или калпаво строителство за много пари – „Кукленско шосе” гълта още 2 млн. лева

Автор: Благовест Андонов 2888
Ремонт на ремонта или калпаво строителство за много пари – „Кукленско шосе” гълта още 2 млн. лева

Ремонт на ремонта, калпаво строителство, лошо планиране или разходването на милиони без проект и ясно начертани дейности по бул. „Кукленско шосе. Тези въпроси дебатираха Общинските съветници относно предложение на Община Пловдив за осигуряването на допълнително средства за ремонта на входно-изходната артерия, предаде trafficnews.bg.

Въпреки че в бюджета за 2024 година бяха заложени 6 млн. лева за довършването на входно-изходната артерия, то се оказа, че тези средства недостигат. За това по предложение на Иван Стоянов, като временно изпълняващ длъжността кмет, се поискаха нови 2,285 млн. лева.  Част от тях са за индексации по сегашния договор, тъй като той е подписан през 2018 година и цените са стари. Оказва се обаче, че непредвидени дейности ще глътнат още 810 000 лева, които са свързвани с опасност от пропадането на част от пътя заради слаба носимоспособност, а сумата от 274 хиляди лева са над размера от 10%, които са допустими по закон.

Още по-интересно е, че досега Община Пловдив не бе съобщила за този проблем нито пред Общинския съвет, нито пред медиите или пловдивската общественост.

Общинският съветник от „Браво, Пловдив” Яна Димитрова първа отвори темата. Тя попита зам.-кмета по строителството Тошо Пашов, защо е необходимо да се прави ремонт на ремонта, както и да се задели този сериозен ресурс.

„ Защо трябва да се правят допълнителни дейности на вече извършени такива за 810 хиляди лева, които надвишават с 10% непредвидени дейности с 274 хиляди лева. Защо чисто нов булевард има сериозни деформации, както и опасност от пропадане на цялото пътно легло, както е описано в предложението. Защо досега никой от Община Пловдив не е съобщил за проблема нито на Общинския съвет, нито на пловдивската общественост при положение, протокола за проведената работна среща е от месец април, а лабораторните тестове за липсата на носимоспособностите на пътя е от месец май 2024 година. Защо това нещо е пазено в тайна и сега се дава при свършен факт на Общинския съвет да осигури средства за него през 2025 година и то в значителен размер”, заяви Димитрова.  Тя каза, че това поставя под въпрос качеството на изпълнението и на други обекти в Пловдив.  

Константин Георгиев от „Кауза, Пловдив” също подкрепи изказването на Яна Димитрова и допълни, че е абсурдно новоремонтиран участък,  който още не е открит, да се копае по него и да се реже асфалт, като се прави  ремонт на ремонтите. Той обърна внимание, че няма сложена нормално и една шахта по булеварда, като поиска доклад от отдела по строителство за изпълнението на бул. „Кукленско шосе”.

Зам.-кметът по строителството инж. Тошо Пашов заяви, че в действителност това е стар проект, който много се е проточил и трябва  да бъде завършен.

„Трябва да уточня, че това не е основен ремонт, не  е реконструкция, той е текущ ремонт без промяна на конструкцията и канализационните системите. Пропадането  е единично заради проблем на ВиК и вече е оправено. Във връзка с индексациите,  ние ще направим до 50% от размера на договора, въпреки че по методиката излизат до 73% от стойността на договора, но ЗОП не го позволява”, заяви Пашов. Той каза, че в действителност има нередности по строителните работи, но все още проектът не е предаден и в процес на строителство. Направен е протокол и са предадени недостатъците към изпълнителя , за да бъдат отстранени за тяхна сметка.

„Относно тези 274 хиляди лева, това е за нов участък, за който се установи, че конструкцията няма да може да поеме натоварването с лабораторно изследване. Поради това трябва да се постави допълнителна мрежа под биндера, за да няма пропадания  и  да се компрометира пътното легло”, заяви Пашов.

Той бе репликиран от Веселин Маневски от ГЕРБ как се прави количествено-стойностна сметка за ремонт, без да се направят всички тези обследвания предварително.

Борислав Инчев от „Браво, Пловдив” обаче постави редица въпроси, които не получиха отговор. На първо място той попита защо кръстовището с  бул. „Ал. Стамболийски” и западното платно на булеварда са пуснати с временна организация на движението, при положение, че има некачествени моменти, които подлежат на корекции. Относно това, че реконструкцията на бул. „Кукленско шосе” е „текущ ремонт”, Инчев също изрази недоумение.

„ Изграждането на нов магистрален водопровод със сигурност не е текущ ремонт, за него трябва проект,  който е необходимо да бъде одобрен и издадено строително разрешение, т.е. излизаме извън обхвата на сключения договор.

Той е от ноември 2018, а  5 години по-късно се извършват дейности по него. При обсъждане на бюджета за 2024 година ние  приехме, че това ще е единственият сериозен ремонт в Пловдив и бяха заделени всички необходими финансови средства, за да бъде завършен. Сега обаче през 2025 година трябва да заделим още средства за него, защото има недостиг. ”, заяви Инчев.   Той каза, че този подход на администрацията не е добър, още повече, че заради стария договор,цените по него и новите обстоятелства около дейностите, то Община Пловдив е можела да прекрати този договор и да се тръгне към нова процедура за довършването на ремонта. Инчев допълни, че „Браво, Пловдив” няма да подкрепи това решение, като от групата ще инициират временна комисия, с която да се провери качеството на строителството, както и финансовите средства, изразходени по бул. „Кукленско шосе”.

Въпреки това предложението за залагането на 2,285 млн. лева в Бюджет 2025 за довършването на бул. „Кукленско шосе” бе прието с 27 гласа „за”. То бе подкрепено от съветниците на ГЕРБ, част от „Съединени за Пловдив”, ИТН, както и изненадващо от групата на „Възраждане” в местния парламент.

Подобни новини

Вашият коментар през Facebook

Новини Trafficnews logo

Изпрати новина