Улица „Христо Г. Данов” става пешеходна, но най-рано след 6 месеца

Автор: Благовест Андонов 1957
Улица „Христо Г. Данов” става пешеходна, но най-рано след 6 месеца

Улица „Христо Г. Данов” ще бъде трансформирана в пешеходна зона. Това решение бе взето от Общинския съвет с 31 гласа „за”, 9 „против” и 10 „въздържали се”. Идеята за разширението на пешеходната зона в централната градска част бе подкрепена от съветниците от ГЕРБ, „Съединени за Пловдив”, „Браво, Пловдив” и ИТН.  Останалите групи, които гласуваха срещу решението обаче също изразиха позиция, че това е бъдещето на Пловдив, но не одобриха начина, по който се прави, пише trafficnews.bg.

Новата пешеходна зона ще се обособи не по-рано от септември тази година. В следващите 6 месеца ще се изготвят проекти за транспортната схема, както и паркирането в зоната.

Преди същинското решение имаше няколко предложения от БСП и ПП – ДБ за преработване на точката, с което първо да се направи проект и едва тогава да се взима финалното решение. Те обаче не бяха подкрепени. Стаменов прие предложението на ИТН да се сложи срок до 6 месеца за всички документи и проекти за превръщането на улицата в пешеходна и тогава да се гледа отново от местния парламент,.

Дебатът тръгна от съветника от БСП арх. Константин Палазов, който посочи, че над 120 човека са се подписали срещу подобно решение. Той заяви, че трябва да бъде изготвен проект за споделено движение, който да бъде съгласуван с Националния институт за недвижимо културно наследство.

 След него на трибуната излезе Веселина Александрова. Тя посочи, че е твърдо зад това да се обособяват пешеходни зони.

"Смятам, че това е решение, което се взема от кмета на общината, а не от Общинския съвет. Подходът е тотално объркан. Първо трябва да се изготви проект - само пешеходна зона, споделена, допускане на автомобили в конкретни часове. Хората са объркани, защото не знаят какво ги очаква", каза Александрова.

Йордан Илиев от ГЕРБ се включи в дискусията с остър коментар към колегата си от ПП – ДБ.

 "Аз съм втрещен. Г-жа Александрова и колегите ѝ цял преден мандат говореха за зеленина, пешеходни пространства. Сега се скриват зад разни проекти", заяви той.

Добромира Костова отговори: "И аз съм втрещена, че трябва да го водим този разговор, колега. Тук въобще не става въпрос кой иска и кой - не, а за законова рамка и процедура. Кметът на района решава да си измие ръцете заради това, че не всички граждани са съгласни с тази промяна".

Веселина Александрова обяви, че по време на комисиите тя лично е заявила на кмета, че ще му държат ръката, за да подпише подобно решение.

"Винаги е приятно, когато красива руса жена желае да ви държи ръката", отговори ѝ на микрофон Йордан Илиев и след това се приближи Александрова и ѝ подаде ръка. Последната заяви, че подобни изказвания от трибуната на Общинския съвет са недопустими.

Пловдивчанинът Емил Константинов изрази позицията на гражданите от зоната срещу това улицата да стане пешеходна. Основните им мотиви са, че това  е прогресивна и зелена идея,но вместо да доведе до намаляване на автомобилите в района, ще има до по-тежък трафик, както по ул. „Бетовен”, така и по съседните улици.

Транспортният хаос не е само с предвижването, а с паркирането пред домовете им. По думите му и в момента е истински кошмар,  като те са на ръба на нервите си заради ЕВН, районната администрация и други институции.

„Не е имало обществено обсъждане за това. Бяхме изправени пред свършен факт, като това е еднолично решение, взето зад гърба на гражданите. За нас това е художествена самодейност на Стаменов, която може да е добра пиар акция, но не и добро за града”, заяви представителят на живеещите около улица „Христо Г. Данов”.

Последваха реплики между съветниците от ГЕРБ и ПП – ДБ. Александър Ракшиев заяви, че решението е добро, но не е направено, както трябва, като дори незаконосъобразно. Гошо Къчков пък го репликира, че с това решение не се прави улицата утре пешеходна, а това е стъпка към реализирането на пешеходната зона.

Кметът Костадин Димитров припомни, че е имало същия дебат за Малката глава и Капана, като в последствие  в последствие се оказва, че това са били правилни решени.

„Има ясни очертани възможности в решението Георги Стаменов да извърши последващи действия за зоната.  Трябва да вървим към модела на Европа – увеличаването на пешеходните зони и такива за движение на хората. Практиката показва, че колкото повече пътища се строят, толкова повече автомобили има по тях”, заяви кметът.

От своя страна Стаменов заяви, че видно от дебатите всеки един от съветниците поставя Пловдив на първо място извън личните си интереси.

„За това внесох това предложение, защото смятам, че Общинският съвет е органът, който трябва да определя политиките за развитие на любимия ни град”. Той допълни, че ще се направи подобрен проект, който ще е за обслужването на всички сгради, както и възможностите хората да стигат до домовете си и да паркират до тях, а в същото време и градът да се развива.

Подобни новини

Вашият коментар през Facebook

Новини Trafficnews logo

Изпрати новина