Черешите извън Пловдив три пъти по-евтини от тези в града СНИМКИ

Автор: Илиян Велков 166060
Черешите извън Пловдив три пъти по-евтини от тези в града СНИМКИ

Дилемата на пазаруващите в Пловдив е агнешко или череши. Причината високата цена на черешите на сергиите във втория по големина град у нас. Оказва се, че има съществена разлика в цената на плода в радиус на 20 километра от населеното място.  

Ранните български череши вече са на пазара, но малцина са тези, които се решават да си ги купят.
 
„Има череши, но цената е висока и хората отбягват да купуват“, споделя пред GlasNews.bg Елена Писова, която е производител.
 
На пазара край Цалапица черешите се продават за 8 лева килограма, докато в Пловдив цената е между 15 и 25 лева. Гръцките череши стигат 45.
 
„Не е редно. Производителят винаги е бил ощетен. Доста неща ни коства – много е трудоемка работата. Иска грижи за градината, пръскане, поливане, подрязване на дръвчетата.“, казва производителят на череши от района на Цалапица Стоилка Иванова. 

Местните знаят, че има разликата в цената между тази на село и тази в града. 

„Вероятно тук е производител, а там прекупвачи. Така си обяснявам разликата в цената“, казва клиентка на пазара.
 
В Пловдив търговците са чувствителни на тема цени и не искат да коментират темата. Затова клиентите имат думата.
 
„Докато отиде на борсата, от там на пазара, защото на пазара са малко истинските производители, като цяло са прекупвачи, става скъпа. А и винаги пазарният принцип – щом са първи череши, цената е висока“, казва клиент от Пловдив.
 
И допълва: „Агнешкото ще изберем за Великден, черешите са за малки глезотийки“.

В същото време клип от социалните мрежи показа цената на черешите в най-известния магазин в Лондон - Хародс. Там килограм плод се търгува за 165 паунда или 377 лева, видя репортер на GlasNews.bg.
 
Кадрите бързо набраха популярност и възмущение. Хародс е най-известният универсален магазин в Лондон. Той е смятан за един от най-големите и модни магазини в света.

Площта на магазина възлиза на 90 000 m², търговската площ се състои от 330 отдела. Персоналът на магазина е 4000 души. Всеки ден Harrods се посещава от над 300 000 души. Девизът на магазина е: Omnia Omnibus Ubique – „Всичко за всеки и навсякъде.“ Някои от отделите са световноизвестни, например отделът за коледни стоки или този за хранителни продукти. Много ефектно е също нощното осветление на фасадата, състояща се от 12 000 лампи.

„Harrods“ се смята за едно от най-скъпите места в Лондон, а освен това той влиза в тройката на най-известните забележителности на Лондон, заедно със сградата на парламента и Биг Бен. От 1989 г. официално съществува дрескод, който изключва влизането на лица, облечени небрежно, предизвикателно, с мръсни дрехи.

Очевидно черешите там не са най-скъпото нещо.

 

 

Подобни новини

Вашият коментар през Facebook

Новини Trafficnews logo

Изпрати новина