Британски съвет, фондация „Следваща страница“ и "Пловдив чете" организират онлайн работилници за учители, студенти, професионални експерти в областта на училището, литературата и неформалното образование.
Авторката Мария Донева ще представи концепцията и примерни подходи за работата с деца чрез пособието Училище за словесни магии: Валери Петров.
В основата на пособието са материали, които съдържат доказан и работещ опит от Обединеното кралство, които бяха доразработени и адаптирани около творчеството на Валери Петров. Ще бъдат представени ресурси за насърчаване на четенето и писането чрез интерактивни, забавни и вдъхновяващи дейности с деца от 1 до 7 клас, с насоки и препоръки за работа в училищна среда, библиотеки, кръжоци или семейството.
Пособието предоставя не задължителни модели за следване, а основа и рамка, които могат да се използват и дълготрайно в бъдеще, тъй като ще бъдат достъпни онлайн, могат лесно да се адаптират и обновяват според целите на заниманията с деца, интересите на кръжоци, семинари в библиотеки или промените в учебната програма.
Онлайн работилниците за идеи за занимания с деца в Пловдив ще се проведат на дати 9, 16, 23 и 24 ноември 2020 г.
Предвиждат се четири виртуални срещи с продължителност до 1 час. Изберете една от предложените дати, според удобното за вас време и потвърдете на имейл: [email protected], или се регистрирайте на този линк: https://forms.gle/ZYfLwLo5JVPGGDjg6
„Помагало за творческо писане в училище: Словесни магии" по инициатива на Британски съвет, е проект по програма "Наследство" на Пловдив - Европейска столица на културата 2019.
За автора Мария Донева е драматург, поетеса и преводач. Печелила е награди от престижни литературни конкурси. Автор е на множество книги, сред някои от тях са "Очи за красотата", "Сбогом на читателя", "Щастливи времена". Драматург е в Драматичен театър "Гео Милев" - Стара Загора.
За модератора Яна Генова е директор на фондация „Следваща страница“, основател на Къща за литература и превод - София и съосновател на онлайн платформата „Книговище“, с дългогодишен опит в управлението на проекти за литература и четене.