Сравнявайте оферти и гледайте крайни цени при онлайн покупките в кампаниите „Черен петък”!

Автор: Plovdiv Now 11053
Сравнявайте оферти и гледайте крайни цени при онлайн покупките в кампаниите „Черен петък”!

„В електронните платформи за търговия, които стават все по-популярни, една и съща стока може да бъде предлагана от различни търговци. Дори нейното представяне да изглежда по един и същи начин, ако има информация за това, че този търговец е различен, нека потребителите не се учудват, че е възможно да има и различни цени на тази стока и респективно различни да са процентите, ако тази стока влезе в кампанията „Черен петък“. Това заяви в ефира на bTV Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите. Темата беше т.нар. „Черен петък“, който тази година повечето търговци провеждат в удължени периоди.

„Апелът към потребителите е да гледат конкретната цена на даден продукт и това да бъде ключово при сравнението на стоките в онлайн пространството. Потребителят може да прегледа няколко оферти за една и съща стока и на тази база да прецени дали процентът намаление е реален и коя в крайна сметка е най-изгодната й цена”, посочи председателят на КЗП.

Той допълни, че поради засиления интерес към пазаруването в интернет по време на пандемия, КЗП извършва два пъти повече проверки в сравнение с миналата година, наблюдавайки два пъти повече електронни магазини и предлагани в тях продуктови групи стоки. “Потребителите все повече се ориентират към този способ и съответно рисковете за тях се увеличават”.

Относно дадения пример за стока, в която има подвеждане на потребителите – диван с по-ниска основна цена преди обявяване на намалението и с по-висока основна цена след обявяване на намалението – Маргаритов обясни, че става дума за нелоялна търговска практика, за която търговецът ще бъде санкциониран. Той припомни, че в търговската мрежа има по-строги изисквания по отношение на обявяване на намаленията, отколкото в интернет – задължително трябва да бъде поставена старата и новата цена, трябва да бъде обявен процент намаление, както и задължение старата цена да е действала поне един месец преди намалението.

В предаването беше представена информация за най-търсените стоки в хода на кампанията, като през тази година класацията се оглавява от техниката (черна и бяла), детски играчки, спортни стоки, мебели и др., за сметка на традиционно търсените стоки от минали периоди – дрехи и обувки и парфюмерия и козметик

Подобни новини

Васил Чипев

Твърде безполезни"разкрития" и съвети.

08:09, 24.11.2020
Отговора 0
Отговор

Иванов

Председателят на КЗП обяснява какво трябва да учудва потребителите и какво не? И съобщава кои са най-търсените стоки в кампанията? Сериозно ли това работи този човек - общо говорене?

21:49, 23.11.2020
Отговора 0
Отговор

Вашият коментар през Facebook

Новини Trafficnews logo

Изпрати новина