Шофьорите, причинили катастрофата със загиналия Спас, дадоха подробни обяснения

Автор: Ива Модова 1197
Шофьорите, причинили катастрофата със загиналия Спас, дадоха подробни обяснения

Делото за тежката катастрофа, станала в центъра на Пловдив, при която загина 18-годишният Спас Спасов, е на финал. Процесът е срещу шофьорите Алекс Кючуков и Запрян Христев, обвинени за тежкия инцидент, случил се малко след полунощ на 27 октомври 2023 г. на бул. „Цар Борис III Обединител“ в Пловдив. Тогава загина 18-годишният Спас Спасов, след като автомобил, управляван от Алекс Кючуков, бе ударен с висока скорост от друг „Мерцедес“, шофиран от Запрян Христев, на кръстовището с ул. „Граф Игнатиев“.

Според събраните до момента показания Кючуков е навлязъл в кръстовището след знак „Стоп“, но при ниска скорост и след спиране, докато другият автомобил е идвал с висока скорост и го е ударил в задната част. Ударът завърта колата на Кючуков, която се блъска в стълб и сграда. Спас е бил на задната седалка и е загинал от травмите си.

По време на заседанието днес отново бе изгледан записът от инцидента и бяха изслушани аудиозаписите от петте обаждания до 112. Непосредствено след това двамата подсъдими пожелаха да дадат обяснения.

Първи бе Алекс, който заяви на два пъти, че жертвата му е бил приятел. „Съжалявам, Спас много ми липсва. Пътувах по ул. „Граф Игнатиев“, зад Валентин. Заобиколих го по улицата и след няколко метра спрях на стоп-линията. Огледах се, нямаше коли, издадох се напред, видях фарове, но реших, че ще мога да мина, ако колата се движи с 50. В един момент Спас извика: „Ще ни блъснат!“ и последва сблъсъкът“, заяви Алекс.

В обясненията си пък Христев заяви, че не е вярвал, че някой би излязъл от уличките и би му засякъл пътя. „Пътувах от Сточна гара, направихме ляв завой към Тунела. Трябваше да закарам приятелите на спътника ми до пл. „Съединение“. По бул. „Цар Борис III Обединител“ изпреварих един автомобил, движех се в средна лента, нямаше други коли и като наближих кръстовището, видях как кола излиза отдясно от уличката. Исках да предотвратя удара и дадох наляво. Явно колата даде газ в последния момент и ударих автомобила между задната врата и калника. Моята кола се завъртя и се спря на тротоара в моето платно. Слязох и попитах дали моите спътници са добре. Не съм предполагал, че ще излезе някой и няма да спре на знак „Стоп“, ще ми отнеме предимството и ще настъпи ПТП. Съжалявам за фаталния край. Отидох при другите хора, вече бяха дошли линейки, имаше много хора. Докато се разправях с моите спътници, дойде линейка. Един полицай дойде, майка ми пита как са хората, той каза, че са добре, ще се оправят“, каза Христев.

След показанията на двамата съдебното следствие бе приключено и започнаха пледоариите.

„Не само от обективните данни, но и от другите доказателства безспорно се доказа обвинението срещу Кючуков и Христев. Изяснено е безспорно кой и къде е бил на пътя, както и причините за смъртта на Спас Спасов“, започна прокурор Росен Каменов. Той бе категоричен, че има съпричиняване на престъплението, но не може да се гледа по един начин на вината. Според държавното обвинение, макар да е с почти двойно по-висока скорост, вината на Христев, то вината на Кючуков е по-тежка.

„Той отнема предимството на автомобилите по път с предимство, нарушавайки най-важния знак, а именно „Стоп“. По делото имаме много спорни показания в защита на Кючуков, но за същите са отделени материали по образувано ДП за лъжесвидетелстване. Дори в експертизата се казва, че ако Кючуков е спрял на „Стоп“ и е пропуснал колата с предимство, нямаше да се стигне до инцидента. Според вещото лице Христев сам се е поставил в опасност и не е могъл да реагира. От друга страна заключението сочи, че Кючуков е имал 2,14 секунди – достатъчни, за да реагира и да преустанови движението си. Той обаче е ускорил и е навлязъл в кръстовището. Нямаше да имаме фатален резултат, ако и двамата бяха спазили ЗДвП“, заяви още прокурор Каменов.

„Не видях съжаление, не видях разкаяние и признание. При толкова много данни за вина те продължават да твърдят, че са невинни. Няма да говоря за генералната превенция, а за личната. За какво съжаление става въпрос? На подсъдимите следва да се наложат наказания, за да се поправят и да не допускат нарушения. Считам, че следва да се наложи ефективно наказание, като вината на Кючуков е по-тежка — над средния размер, предвиден в НК“, каза още Каменов.

Подобни новини

Вашият коментар през Facebook

Новини Trafficnews logo

Изпрати новина