Първата копка на третия лот по Водния цикъл бе дадена от зам.-кмета по строителството Пламен Райчев и представители на фирмата изпълнител ПИМК. Подмяната на колектора, който е дълъг 3 км, ще започне от „Брезовско шосе” през бул. „Дунав” до кръстовището с Голямоконарско, предава trafficnews.bg.
"Проектът е труден, като няма аналог в България, сечението на тръбите е 2,5 м в началото. Освен колекторът ще се подмяна и цялата ВиК мрежа около него”, каза Райчев. Срокът е до края на 2023 година, но от фирмата може да приключат дейностите по-рано.
Движението няма да се затваря изцяло, като ще се работи първи в в западното платно на Брезовско шосе и в северното на "Дунав" на етапи, за да не се затруднява движението. Целият проект е 18,3 млн. лева, от които 1,7 млн. лева са съфинансиране.
От друга страна Община Пловдив ще осигури допълнително 2 млн. лева в бюджета си за асфалтиране на северното платно на булевард „Дунав” . В поръчката е заложен ремонт само на южното платно, където ще има дейности по водопроводната и канализационната мрежа.
На финала са другите три лота по Водния цикъл, който обхваща междублоковите пространства в няколко квартала в район „Северен”. Тази година започна и ремонтът и модернизацията на Пречиствателната станция, който е най-скъпия проект от Водния проект – за над 70 млн. лева.
Проектирането и строителството на една от дълго чаканите връзки в Пловдив през последните десетилетия – продължението на булевард „Санкт Петербург“, ще бъде заложено в капиталовата програма за 2022 година, обяви зам.-кметът по строителство Пламен Райчев.
Той обясни, че предложението му към Общинския съвет ще бъде за програма за около 50 млн. лева, като в него ще се включат редица обекти за строителство. Връзката между колелото на SPS и „Скобелева майка“ е заложено в градоустройствените планове повече от 30 години, като по думите на Райчев тя може да се изпълнява следващата година. Сумата, която ще бъде необходима, е около 10 млн. лева по предварителни разчети, а булевардът ще бъде с габарита на „Санкт Петербург“ – две платна по три ленти, като това ще даде още една алтернативна възможност за връзка с пътния надлез, което ще облекчи значително движението.
Други два обекта, които ще присъстват в капиталовата програма, са цялостните ремонти на две входно-изходни артерии – Рогошко шосе и Голямоконарско шосе. Сумата за двата булеварда е доста голяма, като идеята е да се отделят няколко милиона лева за стартирането на двата проекта, а след това да се търси европейско финансиране за довършването им.
Още две нови детски градини също ще присъстват в плановете за строителството на общината, като едната ще бъде в „Южен“, а другата в „Северен“.
Райчев напомни все пак, че последна дума има Общинският съвет, като те ще определят точния размер на капиталовата програма и оттам ще се преценят приоритетните обекти, които ще се реализират. Относно програмата, която е за 2021 при заложени 40 млн. лева, а се очаква до края на годината да бъдат усвоени 27 милиона лева, като другите пари ще бъдат прехвърлени за следващата бюджетна година. Основната причина за това е, че по множество от поръчките е имало редица жалби, както и дълги съдебни дела по изборите им за изпълнител.