Пак раздават безплатни пропуски на поразия в Синя зона в Пловдив? Хаосът с паркирането пък продължава

Автор: Plovdiv Now   456
Пак раздават безплатни пропуски на поразия в Синя зона в Пловдив? Хаосът с паркирането пък продължава

Пропуски за безплатно паркиране в Синя зона отново се раздават на поразия, а служебните абонаменти превземат цели улици. За това сигнализира общинският съветник от „Браво Пловдив“ Яна Димитрова. Пред TrafficNews тя заяви, че пропуските се раздават на служители от всякакви ведомства и структури.

„Дават се пропуски и служебни абонаменти на полиции, съдии, прокурори, началници в различни институции от „Паркиране и репатриране“. Тук не говорим за служебните автомобили и тези със специален режим на движение, а за личните коли на тези служители. На какво основания някои от тези служители получава привилегии за личния си автомобил, който ходи до работното си място?  Тази практика я заварихме в началото на мандата, като бе преустановена от бившия зам.-кмет Ерол Садъков и директора на ОП-то Иван Ганчев. Сега обаче научаваме, че старата практика се е възвърнала от новия-стар шеф Ненко Калакунов . Това не е нормално, като се лишават пловдивчани от места за спиране за това, че някой е решил да направи „услуга“ на определени хора“, заяви Димитрова. Тя допълни, че ще направи питане на следващата сесия на Общинския съвет за броя на извадените служебни абонамент и колко номера на автомобили са вкарани в списъка, който не подлежи на санкции в обхвата на Синя зона.

В същото време тя критикува и в бездействие сегашният зам.-кмет по транспорт Александър Държиков, както и ОП „Паркиране и репатриране“ за това, че са абдикирали от въвеждането на правила в Централна градска част.

„Вече 6 месеца г-н Държиков освен да казва „утре“ или чакаме новия Генерален план за организация на движението – не предприема каквито и да е действия. Той си изми ръцете удобно с временната комисия в Общинския съвет за въвеждането направила за паркиране в Стария град, но тя ще даде решение само за тази зона – какво правим по другите улици, какво се случва в Капана, Синя зона?“, пита Димитрова. Тя дава пример със Столична община, където се въвеждат крути мерки за паркиране в Централна градска част.

Цените там се вдигат двойно и за паркиране в различни зони и за служебни абонаменти. Средно в столицата служебният абонамент за Синя зона ще стане 1600 лв., а това ще доведе до намаляването с 40% на заетите места.

„Очакванията са приходите да са между 40 и 50 млн. лева. Тези средства пък ще отидат целево в транспортната инфраструктура- нови паркинги и автобуси. Знаем ли в Пловдив за какво отиват средствата от Синя зона и абонаментите?“, заяви общинският съветник, който е член на Транспортна комисия.

Припомняме, че предложенията за регулиране на паркирането в централна градска част бяха предложени през март, а с встъпването си в длъжност Александър Държиков ги изтегли. Тя включваха въвеждането на платено паркиране след 30-тата минута в зони извън обхвата на Зелената зона, включително улиците в Стария град и част от квартал „Капана“. Цената, предвидена в предложението, бе 10 лева на час. Целта на тази мярка бе да се ограничи дългосрочното паркиране в най-натоварените туристически и културни зони, където автомобилният трафик и без това е проблемен.

Друга важна промяна предвиждаше нов ред за издаване на пропуски за преминаване след бариерата на ул.”Съборна”. Преференциалните талони трябваше да се издават само на лица с постоянен адрес в района или с официален договор за наем. Това се очакваше да намали значително броя на пропуските, като се освободят реални паркоместа за живущите и се намали злоупотребата с достъпа.

Трябваше да влязат и промени в Синя зона. В нея се предвиждаше ограничение на  престоя на автомобили, което ще е до 4 часа. Друга промяна бе намаляване на максималния брой на служебните паркоместа, които в различни точки заемат до 70-80% от улиците, а фирмите да имат до 5 места.

Важна промяна бе,  че талоните за преференциално паркиране ще се издават на база на постоянен адрес на заявителя,  а автомобилът задължително трябва да бъде регистриран на територията на Община Пловдив. Друга порочна практика, която досега е съществувала е да се изкарват талони за паркиране в Синя и Зелена зона на гаражи, които са с променен статут.  

„Не съм на висотата на вашия интелект" – новата транспортна стратегия на ПловдивАлександър Държиков кани на кафе съветници, докато транспортът излиза от релси

Хаосът с паркирането в Пловдив продължава, а зам.-кметът по транспорт гледа безучастноВременната комисия за Стария град удължава работата си, но администрацията няма индикации да се заеме с другите зони

Подобни новини

...

Новини Trafficnews logo

Изпрати новина