Напредва работата по пробива под Централна гара в Пловдив. Екип на TrafficNews беше допуснат до строителния обект, за да види как се случват различните процеси на работа и напредъка на проекта. Досега медиите се информираха за процесите и напредъка от ръководителя на проекта.
„На място екипът ни видя повече работници, отколкото строителна техника заради процесите, които текат в момента. Средно работят между 15 и 20 човека“, каза инж. Николай Иванов от Трейс Груп Холд. „Те полагат хидроизолация, дънна плоча и работят по вътрешните стени на обекта.“
„Намираме се на около 2 метра под нивото на подпочвените води, над нас са линиите на влаковете, но те са над бетонна плоча и отстоянието до тях е около 7 метра. Общата дължина на съоръжението е около 800 метра, като подземната му част е приблизително 580 метра. Остава да се прокопаят 150 метра, като вече се изгребва земната маса под изградената плоча откъм бул. „Васил Априлов“. Реално е прокопано до над бул. „Христо Ботев“, работим по свързването на двете части“, разказа още той за техническите детайли.
„Височината в момента е около 4,70 метра, изграждаме 2 платна с по 2 ленти. По средата пътното платно е разделено с колони и тротоари. В района до Централна гара и ул. „Кукуш“ има уширение за подземни автобусни спирки, до които ще се стига със стълби и асансьор, които тепърва ще се изграждат. Важно е да се отбележи, че тунелът няма да е пригоден за пешеходно преминаване. Да, ще има изградена вентилация, но не е предвидено прекосяването му по дължина от пешеходци – тротоарите, които ще бъдат изградени са в случай на аварии и обслужване на съоръжението“, каза за TrafficNews инж. Иванов.
Както медията писа, пробивът за автомобили няма да има директна подземна връзка с пешеходния подлез под гарата.
В края на май или началото на юни се очаква да бъде пуснато за движение западното локално платно на бул. „Васил Априлов“. Очакването е двете локални платна да бъдат завършени преди празника на Пловдив - 6 септември, а пробивът – до края на годината.