От третия път: Дадоха картбланш за поръчката за 29-те линии на градския транспорт на Пловдив

Автор: Благовест Андонов 2033
От третия път: Дадоха картбланш за поръчката за 29-те линии на градския транспорт на Пловдив

Общинският съвет в Пловдив прие от трети път предложението, което разрешава на кмета да проведе обществена поръчка за избор на превозвач за 29-те линии от градския транспорт. Този път предложението бе прието със солидно мнозинство от 37 гласа „ЗА“, като освен ГЕРБ, то бе подкрепено и от всички групи на „Съединени за Пловдив“, ИТН, „Независими за Пловдив“ и бившите съветници от „Възраждане“, които вече се наричат „Свободен избор“, предаде trafficnews.bg.

След това решение администрацията може да проведе обществена поръчка. В последния момент бяха дадени някои детайли относно промените, които заместник-кметът по транспорта Александър Държиков представи. Сред тях е изискването минимум 40% от автобусите да са екологично чисти, тоест да работят на био газ или био метан, при минимално изискване от 34% според нормативната уредба. Също така, 40% от автобусите трябва да са с екологичен клас двигатели Евро 6, а 20% да бъдат между Евро 5 и Евро 6. Освен това, минимум 50% от подвижния състав трябва да бъде пригоден за инвалиди и майки с колички със съответните платформи, а линиите №1 и №6 трябва да бъдат със 100% достъпност за инвалиди и майки с деца.

Също така бе регламентирано, че ако общинският превозвач „Екобус“ е готов да поеме част от линиите, това ще се случи с едногодишно предизвестие, одобрено от Общинския съвет.

Отговор на въпроса колко позиции ще бъде разделена поръчката обаче така и не бе даден. Възможно е всички 29 линии да бъдат дадени само на един превозвач, а това, според Борислав Инчев от „Браво“ Пловдив, е предпоставка за проблеми в дългосрочен план. Той обясни, че при проблем с една или две линии, ще трябва да се прекратява договорът за всички 29 линии, а ако поръчката е разделена на две, три или четири лота, Общината би била по-гъвкава.

Възникна и спор между заместник-кмета Държиков и съветници от ПП-ДБ. Според Веселка Христамян и Веселина Александрова, минималният брой автобуси, които трябва да са екологично чисти от 2026 година, трябва да бъде 48%, а не тези 34%, които са изисквани до 31 декември тази година. Според заместник-кмета Държиков обаче това не отговаря на истината и той не прие тяхното искане за увеличаване на този процент.

Интересна ситуация се получи и когато Слави Георгиев от ГЕРБ излезе на микрофон и зададе два въпроса на общинските съветници. Първият беше: „Колко от вас ползват градски транспорт?“ Вторият въпрос беше: „Знаете ли с какъв автобус можете да се приберете до вкъщи от залата на Общинския съвет?“ От 50 съветници смо около 10 вдигнаха ръка.

Подобни новини

Вашият коментар през Facebook

Новини Trafficnews logo

Изпрати новина