Кантонерът, арестуван за тежката катастрофа на прелеза, при която един загина, а двама бяха тежко ранени получи своята присъда. Припомняме, че Кирил Македонски бе обвинен за това, че е нарушил правилата за експлоатация на съоръженията, като не спрял движението на пътни превозни средства през прелеза и не спуснал бариерите 5 минути преди преминаването на влака и по непредпазливост, в условията на независимо съпричиняване с водача на колата, причинил смъртта на 30 годишен, и средни телесни повреди на още две лица, като деянието е извършено в пияно състояние.

Македонски получи условна присъда в размер на 2 години и 8 месеца с 4 години изпитателен срок. Той е лишен от право да изпълнява длъжността прелезопазач за срок от 4 години.

С присъда се сдоби и водачът на колата-ковчег, в която са пътували жертвата и ранените. Шофьорът на колата бе обвинен за това, че е нарушил правилата за движение и при приближаване към жп прелез не се движел със скорост, която да му позволи при необходимост да спре и да се убеди, че не приближава влак и преминаването е безопасно, като по непредпазливост, в условията на независимо съпричиняване с кантонера, е причинил смъртта на 30-годишен и две средни телесни повреди.

Водачът бе наказан с две години условно, 4 години изпитателен срок и 4 години без книжка. 

, инцидентът стана на 12 ноември, около 6:30 часа. Осъденият водач и неговият брат тръгнали от Караджово към Асеновград. По пътя те спрели, за да вземат братовчед им . Той седнал зад шофьора и продължили към  Асеновград.  

Междувременно в 6,32 ч.,  от жп гара Пловдив към жп гара Асеновград потеглил пътнически влак. Дежурният ръководител на движението уведомил с телефонограма пазачите на прелезите по пътя за заминаването на мотрисата. Македонски бил дежурен. Той получил, телефонограмата, записал я в дневника, но поради употребата на алкохол се залисал и не спуснал бариерата. Влакът се приближил към междугарието и се движел със скорост от 77 км/ч. Машинистът подал продължителен звуков сигнал, като на десетина метра видял, че бариерите на жп прелеза не били спуснати, а пазачът бил навън.

Той забелязал и приближаващия се лек автомобил и веднага натиснал електрическата спирачка, но поради тежестта на композицията, същата не можела да спре на по-малко от 150 метра от момента на задействане на спирачката, според автотехническата експертиза. 

През това време лекият автомобил приближил към прелеза, като въпреки вдигнатите бариери, водачът не спрял,за да се убеди за приближаването на  влак и последвал удар между предната част на автомобила и предната лява част на мотрисата. Колата се завъртяла и се блъснала в стената на прелезопазачницата.

При ударите били ранени водачът на автомобила , брат му и техния братовчед. Те били откарани в болницата, като на 17 ноември братът на шофьора е починал от нараняванията си – тежка черепно-мозъчна травма. Оцелелите  получили средни телесни повреди.

По делото е установено, че машинистът е спазил правилата за движение, като дори и да е бил предприел екстрено спиране, нямало как да предотврати удара.  Шофьорът на колата управлявал автомобила с 60 км/ч, като не се е съобразил с предупредителните табели за приближаване към жп прелез и не намалил скоростта до 40 км/ч,, за да спре безопасно.