Община Пловдив с намерение за заем от 30 млн. лева за Водния цикъл

Автор: Благовест Андонов 3984
Община Пловдив с намерение за заем от 30 млн. лева за Водния цикъл

Община Пловдив има намерение да изтегли заем 30 млн. лева от фонд ФЛАГ, с които да финансиране собственото си участие във Водния цикъл. Проектът за 115 млн. лева вече започна, като градската администрация ще изтегли два кредита за него.

Днес се проведе и обществено обсъждане за намерението на Общината да поеме дългосрочния дълг.  Финансистка на Община Пловдив Виктория Чавдарова обясни ,че се подготвят два заема. Единият е т.нар. мостов кредит, който е за кратък период и е със сигурна възвръщаемост. Той е на стойност от 10 млн. лева, като трябва да бъде усвоен до 3 години и върнат до толкова, научи trafficnews.bg.

Средствата по него ще бъдат върнати от възстановимото ДДС по проекта, което е 17 млн. лева, както и пари от Управляващия орган.

По-големият заем е за 19,7 млн. лева, като той е за покриване на собствения принос, финансовите корекции по проекта, както и разходите, които не се поемат от оперативната програма. Той трябва да бъде усвоен до 3 години, а срокът за връщането на заема е 140 месеца след изтичане на гратисния период от 36 месеца.Парите от него ще бъдат от бюджета на града.

Стана ясно, че въпросните 30 млн. лева са част от готвените 120 млн. лева от Община Пловдив за инфраструктурни проекти.  Това означава, че градската администрация  може да изтегли още до 90 млн. лева, за да се финансират обекти като „Модър-Царевец”, нов мост над река Марица и други.

Продължителността на Водния цикъл е 48 месеца, а с реализирането му ще се гарантира оптималното отвеждане и пречистване на отпадъчните води, събирани в канализационните мрежи.

Ще бъде подменена 13,428 км второстепенна канализационна мрежа, както и 708 сградни отклонения и ще се изгради нов колектор с дължина 2,746 км. С това ще се осигури достатъчен капацитет на системата за нормалното на оттичането на смесените води в дъждовно време, за да не става наводнения

Двата колектора (съществуващият и новият), работещи успоредно, ще имат необходимия капацитет за поемане на максималния отток. Ще се намали и честота на аварии по водопроводите, която е главната причина за действителните загуби във водопроводната мрежа.

Подобни новини

Вашият коментар през Facebook

Новини Trafficnews logo

Изпрати новина