Новият зам.-кмет по транспорт: от дилър на коли до контрольор в ОКТ – какво да очакваме от него?

Автор: Plovdiv Now   494
Новият зам.-кмет по транспорт: от дилър на коли до контрольор в ОКТ – какво да очакваме от него?

Николай Душков – това име довчера бе абсолютно непознато за всички в Пловдив от граждани до политически централи. Той бе представен като поредния заместник-кмет по транспорт 4-ти по ред в иначе краткия 2-годишен мандат на Костадин Димитров.

Душков бе анонсиран от Димитров като „експерт“ и „идващ от частния сектор“, без да се влиза в конкретика какво точно е правил и каква е експертизата му. Това, което бе ясно е, че е завършил ПУ с математика и информатика и е заемал някаква длъжност в ОКТ. Възможно е Душков да се е „засякъл“ с кмета Костадин Димитров, който също е математик от ПУ-то. 

Не е ясно дали новият заместник-кмет по транспорта е член на ГЕРБ в Пловдив, но и да е, той е напълно непознат в структурите под тепетата.

Връзките между Димитров и новото по му вице по транспорт вероятно са по линия на „Мазда“.  Душков е известен с прякора си на името японската компания за автомобили, като е бил дългогодишен служител на представителя на марката в „Стар Моторс“.  Община Пловдив и по-специално район „Тракия“, имат няколко договора с компанията за покупка на автомобили оттам, като дилърът по сделките е бил именно Душков. В момента Димитров кара служебната „Мазда“, която си купи като кмет на район „Тракия“.

Преди година новият зам.-кмет по транспорт попада в Община Пловдив, като главен експерт отдел „Дигитализация“. За престоя си там той е работил по няколко проекта, свързани с камерите по кръстовищата. След това го прехвърлят в „Организация и контрол на транспорта“. Макар да е бил зачислен към контрольорите, не е ясно дали е изпълнявал такава функция. Кметът на представянето му го похвали, че е работил заедно с Държиков по подмяна на осветлението в тунела на „Цар Борис III Обединител“.

Какво да очакваме от най-непознатия човек в най-тежкия ресор?

Съдейки по биографията му досега Душков не се е сблъсквал с бюрократичната машина на публичната администрация. Извън шегите на общинските съветници, че смените на зам.-кметовете по транспорт са по-редовни от автобусите в Пловдив, изглежда Димитров слага „послушен“ човек, който да бъде направляван изцяло от него. Това не е прецедент, а стил на управление на Димитров -  да си избира хора в екипа, които първо не могат да изпъкнат над него и да попречат на политическото му израстване, а също да слушат всяко едно негово нареждане.

В същото време проблемите в ресор „Транспорт“ се множат, а не се решават, както бе изтъкнато от Александър Държиков при предаването на караула. Една поръчка за Генералния план за организация на движението в Пловдив и извоювано с кански мъки разрешение за провеждане на конкурс за 29-те линии, въобще не е решаване на проблемите, а рутинни действия.

Тепърва екипът на Душков трябва да проведе процедурите, да съгласува генералния план, да се изберат фирми за междуградските автобуси, да се пуснат нови поръчки, там където нямаше желаещи, да се преработят наредбите за паркиране и да се направи дългоочакваната реформа.

Един от най-големите проблеми, които започват да тежат като воденичен камък на врата на кмета, без той да го осъзнава – „Тикси“. Държиков, който от самото начало си бе казал, че не е оттук и е за малко, умело убеди Димитров да не бърза със системата за електронно таксуване – нямало смисъл при временни мерки. Тази услуга обаче не бе към градоначалника, а към самия Държиков, за да не се натоварва с излишен товар за краткия си престой.

Само че фактурите за над 100 000 лева на месец си вървят, а Община Пловдив отсреща не получава нищо. Провалът с електронно-билетната система изглежда предначертан, а Николай Душков ще е последният, който ще може да го реши. Всъщност поведението и на кмета,  и на двете вицета по транспорт- минало и бъдеще, показват, че или нямат представа как да решат тези проблеми, или липсва куража и волята да го направят.

Пак смениха зам.-кмета по транспорт в Пловдив – Николай Душков заема мястото на ДържиковКметът представи неизвестнен експерт, който поема транспорта – идвал от частния сектор

Бламираха „празния чек" за градския транспорт на Държиков – отива на поправителенОбщинският съвет не позволи стартирането на поръчка за 29-те линии в този й вариант

Държиков отива на „ликвидация" за поръчката за градския транспорт, постави се въпроса и за оставката муЗам.-кметът по транспорт отново показа пасивност, докато кметът влезе в челен сблъсък със съветниците

Абдикира ли Държиков? Копи– пейст предложение оставя без перспектива градския транспортЗа трети път гласуват предложението за откриването на обществената поръчка за 29-те линии

Меси ли се „Тикси” в политиката на Община Пловдив и върви ли към нов провал е-системата?Кметът и управителят на фирмата трябваше да убедят медиите, че системата напредва, но съвсем не изглежда така

 

 

 

Подобни новини

...

Новини Trafficnews logo

Изпрати новина