Московски: Няма държавна институция, която да не подкрепя исканията на превозвачите

Автор: Деница Лещева 10026
Московски: Няма държавна институция, която да не подкрепя исканията на превозвачите

Няма публична или неправителствена организация, която да не подкрепя исканията на нашите превозвачи. Това коментира министърът на транспорта информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски по време на днешното си посещение в Пловдив. 

"Преговорите не са приключили. Представителите ни в Брюксел дебатират с всички представители от Европейския съюз. Нашата позиция е ясна от самото начало." - разкри още министъра и подчерта, че министър председателят Бойко Борисов се е ангажирал лично с темата. През последните два дни той е провел разговори с Еманюел Макрон и Ангела Меркел. Предстои нов телефонен разговор утре, а в понеделник се очаква у нас да пристигне ресорния комисар по транспорта Виолета Булц.

Според Московски, няколко позиции трябва да се отстояват по време на преговорите. На първо място, през определен период от време, превозвачите трябва да се прибират у дома, или поне в база на фирмата. 

"Мисля, че няма как един човек да бъде задължен да отиде където и да е в свободното си време. Превозвачите могат да имат почивка където си искат по света. Не е задължително да се прибират вкъщи - това е един необоснован разход, който само ще ги натовари.", коментира министърът. 

Сред условията, които не се приемат, е и лишаването от правото на превозвачите да почиват в кабитите на камионите си.

"Това е нелогично, при положение, че собствениците на компании инвестират страшно много средства в закупуването на камиони,  оборудвани с климатици, телевизори и всякакви други удобства. По тази тема има проблем и със застрахователите. В застрахователните полици е подчертано, че ако превозвачът не е на място, когато е нанесена щета върху камиона или товара, застрахователят не го обезщетява.", сподели Московски и допълни, че допълнителни спорове поражда темата от кой ден да започнат да текат командировъчните за съответната държава, в която се намира шофьорът с камиона. В момента искането е те да започнат след втория или третия ден. 

Последната тема, която породи бурни дебати, е така нареченият капотаж и по-конкретно до какви растояния и в какъв период от време да може да се "дозакара" стока в определена държава. "Всички условия, заложени в пакета, са страшно рестриктивни за нашите превозвачи. Ще се опитаме максимално да защитим интереса им.", съобщава още министърът.  

"Още повече, това е пакет които ще влезе само за държавите в ЕС. Тук можем да си зададем въпроса какво ще се се случи с иранските или турските фирми. Може и да се окажи, че тези мерки ще бъдат много по-рестриктивни за българи и румънци, а на трети държави ще бъдат отворени врати да не ги спазват."

Припомняме, че превозвачите готвят мащабни протести срещу новите правила. Над 1000 тира и автобуси се готвят да блокират София за срещата на върха между лидерите на ЕС и на Западните Балкани другата седмица.

Подобни новини

Вашият коментар през Facebook

Новини Trafficnews logo

Изпрати новина