Капана - творчески квартал или паркинг? Пловдивчани се изправят срещу нарушителите

Автор: Виктория Петрова 828
Капана - творчески квартал или паркинг? Пловдивчани се изправят срещу нарушителите

Паркирането в Пловдив от години се е превърнало в наболяла тема. Освен градоустройствения аспект на проблема, създава се и сериозен социален проблем. От една страна напрежение между шофьори, между шофьори и пешеходци, между живущи и посетители и т.н. Противопоставянето на интереси не е единствена точка за конфликт. Опасността тази "война за паркиране" да ескалира и да създаде престъпление или пък да стане първооснова за невъзможност да се спаси човешки живот при пожар или необходима спешна медицинска помощ, никак не е за пренебрегване, пише TrafficNews.

С пореден апел и системен проблем с паркирането сигнализира читател. Под прицел на шофьори е творческия квартал "Капана", а нашият читател свежда възмутителните си наблюдения по-конкретно към улица "Загреб", която се е превърнала в своеобразен паркинг. 

"Често се случва заради паркиран автомобил пред входната врата на сграда, влизането и излизането от нея да е невъзможно. Възникват ситуации, при които заради близко паркирани един до друг автомобили, пешеходците да не могат да преминат. Тези ситуации са ежедневие. По този начин се възпрепятства достъпът на линейка, полиция и пожарна до зоната. Ул.„Загреб“ стана пешеходна зона през 2015-а година, в резултат желанието на гражданите този район да се развива. От средата на 2019-а година антипаркинг колчетата са премахнати, като в момента има само едно, което не може да изпълни ограничителната си функция. До сега не е бил поставян пътен знак, който да показва, че улицата е пешеходна зона, това винаги се използва като оправдание от шофьорите в нарушение. Обичайно улицата е място за разходка и игра на семейства с деца, но заради движението на коли по нея родителите изпитват основателни притеснения за безопасността на децата си. Някои от паркираните автомобили в пешеходната зона са на фирми, които зареждат заведенията в района. Нарушенията на тези автомобили са ежедневие. Други водачи избират да паркират на улицата, защото местата в Синя и Зелена зони са винаги заети", обяснява проблемът нашия читател. 

Наш репортер се свърза с кметът на район "Централен" Георги Стаменов, който обясни, че в момента се работи именно към засилване на присъствието на контролните органи в района, за да може да се предотвратят тези системни нарушение. Той бе категоричен, че е добре започнат с проблема и че тази година в зоната трябва да бъде извършен ремонт, в който да се възстановят тротоарните настилки в частите, където е необходимо, и да се възстановят антипаркинг колчетата. 

"В цялата зона на Капана, включително в зоните на ул. "Княз Богориди", както и зад блоковете на бул. "Цар Борис III Обединител", паркирането е много наболял проблем, тъй като има много недисциплинирани шофьори. Всички сигнали, които получаваме, препращаме към Общинска полиция, Общинска охрана и органите на МВР, за да може всички нарушители да бъдат глобявани. Големият проблем е през деня, когато има икономическа активност в зоната. Затова е и концепцията за по-силен контрол в цялата зона в центъра. Елемент от този контрол е обезпечаване на възможността на живущите в тази зона да достигат до домовете си, да паркират нормално, а пешеходците да преминават безпрепятствено. Предвидените бариери в зоната с приемане на Генералния план за движение миналата година, поетапно се монтират, за да се създадат тези по-нормални условия. Отделно във втората половина на тази година трябва да бъде избран изпълнител за ремонта в зоната, касаещ тротоарните настилки и възстановяване на антипаркинг колчетата", посочи Стаменов. 

Той апелира шофьорите да спазват правилата, а гражданите да сигнализират при нарушения, за да може това да мотивира всички да спазват общия ред и да се изгради нужното колективно самосъзнание, че действието на един касае още много негови съграждани.  

Междувременно живущите и работещите на улица. "Загреб" са входирали и молба в община Пловдив, в която настояват за поставяне на пътен знак за пешеходна зона и антипаркинг ограничители, както и да бъде взето решение фирмите за зареждане на търговски обекти или да имат разрешение за навлизане в зоната от 06:00 до 10:00часа, или да бъдат обособени на подходящо място две паркоместа за техните автомобили (примерно на ул. „Йоаким Груев“, зад търговски център „Хали“).

Ето ги ежедневните примери:

Подобни новини

Вашият коментар през Facebook

Новини

Изпрати новина