Всесезонните гуми не са толкова често използвани, както новите зимни или летни варианти за коли. Кои обаче са техните предимства и особености и защо да ги предпочетем?
Защо да изберем всесезонни гуми
Те са предназначени за употреба през всичките четири сезона и особеното при тях е симбиозата между летните и зимни решения. Тоест, ако летните са с каучук, устойчив на прекомерно размекване в жегите, то в студа се използва по-мек, който е устойчив на силно втвърдяване при минусови температури. Оптималната твърдост и правилно разпределение на шарките по протектора и за едните, и за другите ще осигури отлично сцепление с пътната настилка. За целта се налага смяна при прехода от есен към зима и от зима към лято.
Всесезонните гуми от своя страна са предназначени за употреба през всички четири сезона, тъй като използват среден по еластичност и твърдост каучук. Шарките по протектора комбинират тези за лятото и за зимата, за да имат способността да предотвратяват образуване на аквапланинг при дъждовно време и подходящо сцепление през зимата.
Основните им предимства са:
не е необходима смяна два пъти годишно – спестяват ви разходи, когато настъпи моментът на подмяна,но и не се налага да отделяте време при смяната на всеки сезон;
запазването на стабилността на пътя, независимо от рязко променящите се климатични условия – проектирани са така, че да са издръжливи и притежават протектори, които се представят еднакво добре и при мокри и сухи пътища, но и при наличието на лек снеговалеж;
генерирането на нисък шум или липса на такъв – протекторите с различни размери генерират различни честоти и намаляват общото ниво на шума;
лесна поддръжка и съхранение – не е нужно да се чудите къде ще ги съхраните до следващата смяна, тъй като се използват целогодишно.
Кои са най-добрите
Препоръчителната употреба на всесезонните гуми е при климатични условия, където температурите през зимата варират в диапазона от +5 ° С до -10 ° С. При по-сурови условия на експлоатация, препоръчителна е употребата на зимни модели. Те разполагат с достатъчен брой дълбоки канали на грайфера, които помагат за подобряване сцеплението със заснежената пътна настилка.
Същото важи и през лятото, когато горещините са големи или има интензивни валежи. Това води до прекомерно омекване на каучука и намаляване на сцеплението, или създаване на предпоставки за лесно поднасяне при мокър асфалт. В този случай за предпочитане е употребата на летни модели, разполагащи с достатъчно дълбок грайфер, който ще поеме водата и нейното изхвърляне встрани. Така се запазва отличното сцепление и устойчивост на превозното средство на пътя.
В специализираните онлайн магазини днес могат да бъдат намерени различни марки и размери нови автомобилни гуми, които са всесезонни, както и модели за джип.
Колко милиметра (мм) трябва да са
Според резултатите от многобройни проведени тестове, германските специалисти са на мнение, че дълбочината на протектора при летните, зимните и всесезонните гуми не трябва да е под диапазона съответно от 3 и 4 милиметра.