Инспекторатът в Пловдив започва нощни проверки и през уикендите, вдигат и глобите

Автор: Plovdiv Now 1881
Инспекторатът в Пловдив започва нощни проверки и през уикендите, вдигат и глобите

Автор: Наталия Грозева

Новият директор на Общинския инспекторат в Пловдив Пламен Спасов обяви серия от мерки за подобряване на работата на звеното, включително активни проверки нощем, както и през събота и неделя. Това обяви Спасов на организиран от него брифинг, с който да запознае медиите  и това да стигне по-лесно до гражданите. До този момент общинското ФБР е работило само до петък и не след 17:30,но сега се очаква и съвместна активна дейност с Общинска охрана.

Междувременно Инспекторатът подготвя промени в остарели наредби, включително увеличаване на размера на някои глоби. Юридическият отдел преглежда всички актове и установява пропуски, които ще бъдат предмет на вътрешно обучение. „В съда една запетая да изпуснем – пада всичко“, отбеляза Спасов. Звеното разчита на около 50 служители общо. Спасов увери, че въпреки натовареността и ограничените ресурси очаква ефективността да се повиши значително през предстоящите месеци, но не се ангажира да посочи дали ще има наемани още служители, предвид задачите, които трябва да бъдат изпълнени за ефективност на структурата.

Пламен Спасов пое ръководството преди месец и по думите му целта е „жителите на Пловдив да усетят присъствието им  и с това да бъдат по-ефективни“.  Спасов подчерта, че заедно с кмета са набелязали конкретни промени, които вече се изпълняват. Част от тях са свързани с повишаване на мобилността на екипите – предвижда се разширяване на автопарка, а всички автомобили ще бъдат оборудвани с проследяващи устройства, за да се следи ефективността на работата.  До момента Инспекторатът е разполагал само с два автомобила.

За първия месец под ръководството на Спасов са извършени 1042 проверки, съставени са 63 акта и 71 констативни протокола. Той обаче акцентира, че репресията не е единственият подход. Според него е важно чрез медиите и информационните канали да се засили превенцията, така че гражданите и бизнесът да знаят къде не трябва да допускат нарушения.

„Очакванията са до няколко месеца те да станат между шест и седем. Повече проверки, повече контрол, повече превенция . Инспекторатът ще  работи активно по контрол на чистотата на въздуха и на строителните дейности. Няма да се допуска излизането със замърсени гуми и превоз на материали без покривала.  За тези две нарушения за месеца има издадени по седем акта. Отношения ще вземем и при паленето на огньове”,заяви той.

Спасов съобщи, че ще се засили контролът за нерегламентираното изхвърляне на отпадъци и замърсяването около контейнерите. В пловдивски квартал вече има три санкции от по 300 лева за отпадъци, оставени извън контейнерите. Фокус ще има и  върху Капана и преместваемите обекти.

„ По заръка на кмета специално внимание се обръща на квартал Капана. За един месец там са извършени 80 проверки и са съставени пет акта. Най-честите нарушения са за неправомерно разширяване на площта с маси и декоративни елементи без разрешение. Някои маси заемат по-голяма площ отколкото трябва. Разчертахме контури на всяко едно заведение, видим ли , че са извън това , става ясно, че нарушават правилата. Черпим опит и от Софийския инспекторат”, каза още новият шеф.

Спасов заяви, че зоната трябва да бъде под строг контрол и там вече ще могат да влизат автомобили със специален режим на движение. Сред другите проблеми, които Инспекторатът следи, са разкопаването на тротоари от строителни фирми и ВиК. Спасов посочи, че досега санкции към ВиК почти не са налагани, но това ще се промени, тъй като некачествените възстановявания и разкопаването са едно от най-дразнещите за гражданите нарушения.

Ще се следят и сигналите от граждани за паркирането, като ще се  контролира неправомерното пазене на места за паркиране с гуми, бидони и други предмети.

 „Дори при фирми с договори за служебни места тези зони трябва да се освобождават извън работно време-правило, което често не се спазва. Гражданите ще имат по-лесен и директен контакт с  нас ще разполагаме с два телефона и човек, който да приема сигнали и обаждания в реално време. Освен това се разработва нов сайт с актуална информация за гражданите”, уточни Спасов.

Засилва се и проверката за домашните любимци, тъй като често се замърсява с храна или изпражнения.

Подобни новини

Вашият коментар през Facebook

Новини Trafficnews logo

Изпрати новина