Голямоконарско шосе и естакадата на жп линиите на булевард „Копривщица“ могат да бъдат първите проекти, които да получат европейско финансиране в новия програмен период 2021-2027. Това заяви зам.-кметът Стефан Стоянов по време на обсъждането на Плана за интегрирано развитие на град Пловдив (ПИРО), предаде trafficnews.bg.
На него бяха представени актуалните моменти от Плана, от който зависи реализирането на приотите в Община Пловдив през европейско и външно финансиране. Програмата е изготвена от „БИМ Консултинг“, които спечелиха обществената поръчка за над 500 хиляди лева, а разработката му продължи над година. В него са вкарани проекти за близо 1,5 милиарда, които Общината няма как да изгради със собствени средства.
Близо 1 милиард от сумата е за трите големи проекта на града – Градската железница, Водоснабдяването на Пловдив от река Въча и Околовръстното шосе. Два от тях са вкарани и в Националния план за възстановяване и устойчивост.
На въпрос дали ПИРО на Пловдив е съгласуван със съседните общини, Стоянов отговори, че са се провели редица срещи с тях, тъй като един от основните моменти в новия програмен период е свързаността между отделните населени места и общини.
Именно два от големите проекта в ПИРО са входно-изходните артерии между Пловдив и Марица – Голямоконарско шосе и Рогошко шосе, чиято обща индикативна стойност е около 70 милиона лева. Според Стоянов веднага щом бъде отворена оперативната програма за развитие на регионите и бъде завършен ПИРО, може да се стартира с реконструкция на Голямоконарско шосе.
Друга добра новина е, че естакадата на бул. „Копривщица“, което е за повдигане на жп линиите, е вкарана в оперативна програма Транспорт на НКЖИ и тя също може бързо да получи финансиране, за да започне дейността по нея. Освен че ще реши много транспортни проблеми в града, естакадата е и основа за новата градска железница.
Очаквайте продължение с детайли за общественото отсъждане и ПИРО.