Реконструкцията на бул. „Хаджи Димитър” изглежда забуксува. Въпреки обещанията за двойно по-бърза работа заради „простата” на обекта, нещата към днешна дата не изглеждат обнадеждаващи.
От фирмата изпълнител в лицето на „Вейл конструкции” и „София асфалт” не са напреднали за 1 месец съществено, като в момента работят по ВиК мрежата, макар да няма големи водопроводни и канализационни тръби. Павираната част от булеварда в южното платно все още е изцяло разкопана, както тротоарите и пешеходните зони – почти същото от първата копка, която бе на 9 септември, пише trafficnews.bg.
В същото време въвеждането на т.нар. двупосочно движение в северното платно продължава да не е факт, макар трябваше това да се случи от 3 октомври. Вчера по цялото продължение на булеварда имаше паркирани коли, което на практика прави невъзможно новата организация на движението. От ОКТ заявиха, че от днес коли трябва да тръгнат в едното платно и в двете посоки. Най-притеснителният момент ще бъде със забраната на ляв завой от ул. „Лерин” към „Хаджи Димитър”. Това е основно направление от години там, а от утре ще бъде ограничено. На практика това ще изключи възможностите за източна посока от стар Смирненски към булеварда и всички коли ще се пренасочват към ул. „Царевец”, за да направят завоя.
По време на първата копка обещанието бе булевардът да се приключи предсрочно – до края на годината, въпреки че срокът им е до средата на 2023 година. Шансовете към днешна дата обаче не са особено големи, ако се продължи този темп на работа.
Договорът със софийския консорциум за обекта е 3,749 млн. лева, но според разчетите на Община Пловдив трябват допълнително 899 хил. лева. Точната сумата ще бъде определена, когато се подпише анексът.
Реконструкцията е от съоръжение „Коматевски пътен възел“ до ул. „Царевец“ В обхвата на поръчката влиза подмяната на досега съществуващата паважна настилка с асфалтова, подмяна на тротоарите, изграждане на джобове за контейнери за смет, поставяне на антипаркинг колчета, подмяна на тръбопровод, подмяна на канализация, изграждане на велоалея, подмяна на уличното осветление с LED , поставяне на вертикална сигнализация и хоризонтална маркировка.