Ремонтът на булевард „Хаджи Димитър” не спира да предизвиква дискусии през последните 2 години. Последният казус, който предизвика истинска лавина от коментари, е поставянето на „ограничител” на скоростта на велоалеите. Подобен легнал полицаи се поставя за първи път в Пловдив по трасетата за велосипедисти и логичният въпрос е защо и кой го е поставил.
Реконструкцията на бул. „Хаджи Димитър” е по проект, който е направен преди близо 10 години. Той бе актуализиран в последния мандат.
Видно от техническото задание т.нар. „ограничител на скоростта” на велоалеите е заложен в проекта, като по цялото трасе от близо 600 метра трябва да бъдат поставени още 5. Това, което се вижда обаче, че дори първият легнал полицай е поставен неправилно. Той е трябвало да се сложи от другата страна на трасето за велосипедисти, който е по посока на движението изток-запад.
Въпреки загрижеността на проектантите за безопасността по велоалеите, не така стоят нещата с пешеходците. На самата пътна част са поставени едва два легнали полицаи – преди спирките до училище „Елин Пелин”. На другите три предвидени места за пресичане на пешеходци няма заложени повдигнати пешеходни пътеки. Светофарна уредба е сложена на кръстовището с ул. „Лерин”, на тези с ул. „Царевец” и ул. „Атон” са обикновени „зебри”.
Припомняме, че наскоро гръмна скандал и заради пейките по бул. „Хаджи Димитър”. На малкия участък са сложени 77 пейки, а оказва се, че по проект е трябвало да бъдат 114! Също така озеленяването няма поливна система, което значи, че водоноски ще спират на пътното платно, за да поливат зеленината.
Изпълнителите на ремонта на бул. „Хаджи Димитър” са консорциум между „София асфалт” и „Вейл конструкции”. Първоначалната цена бе 3,75 млн. лева без ДДС, а след анекса тя скочи на 4,5 млн. лева.