Макар да са изминали само две години от откриването на първия многоетажен общински паркинг в Пловдив, интересът към него става все по-малък. Причината е вдигането на цените за абонамент и мизерията, която не съответства на изискваната сума за престой на автомобили. Паркингът в район „Западен” в момента тъне в разруха и мизерия, което води и до отлив на желаещи да ползват съоръжението.
Цената, на която се отдаваха местата в многоетажния паркинг след откриването беше 50 лева на месец, а сега сумата е 100 лева. Обектът е даден на разпореждане на ОП „Паркиране и репатриране” и на място няма работещи служители. За разпореждане на районната администрация останаха трите помещения на партерното ниво, които са със статут на търговски площи.
Идеята беше абсолютно всичко в многоетажния паркинг да бъде с автоматизирана система. В него трябваше да бъдат разположени 60 камери, като при авария или възникнала нужда, да идва мобилен екип, който да решава проблемите.
Паркингът бе построен за 2,611 млн. лева без ДДС. В сумата се включваха направата на проект на инженеринг и строителството на съоръжението, което е за 151 автомобила. В заданието е заложено, че при интерес от страна на пловдивчани към съоръжението, то може да се разшири с още два етажа.
Какво се случва с паркинга само две години по-късно?
Съоръжението е неподдържано, мръсно и изпочупено, таксата е вдигната двойно, а сигналите на граждани следват един след друг.
„След като от 1 април месечната такса стана 100 лв. на месец паркинга тъне в разруха и мизерия. В опита си да се свържа с някой "отговорник" на паркинга както по имейл,така и по телефона за съжаление не успях. Преди повече от месец написах и имейл,че паркинга се нуждае и от огледало на първата естакада,тъй като изкачването е опасно и има предпоставки за ПТП,тъй като няма абсолютно никаква видимост. Когато навън вали, в паркинга вали два пъти по- силно. От тръбите и таваните тече вода и стават локви. Смятам, че е недопустимо сравнително нов паркинг да изглежда така”, оплакаха се хора от района.
TrafficNews потърси ОП „Паркиране и репатриране”, които стопанисват обекта с идеята да разберем има ли отлив на автомобили след вдигането на таксите и поддържа ли се всъщност съоръжението, както беше предвидено първоначално.
От общинското предприятие отговориха, че цената от 100 лева на месец за паркиране в многоетажния паркинг на ул. „Звезда“ в район „Западен“ е определена от Общинския съвет с последните изменения и допълнения в Наредбата за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на община Пловдив, в сила от 1 април тази година.
„Новата цена за месечен абонамент не е довела до отлив на хората, които го ползват. Паркингът е зает над 80 процента“, каза директорът на ОП „Паркиране и репатриране“ инж. Ненко Калакунов.
„Съоръжението разполага със 150 места. Първите два етажа са почти пълни, а на третия етаж се паркира предимно почасово, като цената е 2 лв. на час за автомобил. За нощувка – от 20:00 до 08:00 часа, пък се заплащат 10 лв.”, допълниха от ОП „Паркиране и репатриране”.
В отговор на мръсотията и изпочупените съоръжения от общинското предприятие заявиха, че:
„В паркинга няма назначени щатни служители, защото се влиза с чип през електронна бариера. Монтирани са 36 видеокамери, благодарение на които няколко пъти са установявани извършителите на вандалски прояви. Посочените в читателския сигнал проблеми са в резултат именно на вандализъм.”
„Служители от „Паркиране и репатриране“ своевременно отстраняват нанесените щети. А за да се предотвратят набезите върху общинското имущество се засилва контролът от страна на „Общинска охрана“ и Второ районно управление на МВР”, се казва още в становището.
Според инж. Калакунов със съдействието на другите общински предприятия се полагат грижи паркингът да се поддържа в добро състояние. Веднъж седмично „Чистота“ извършва машинно метене на вътрешните пространства, а така също – ръчно метене и миене на стълбищата. От „Градини и паркове“ в петък окосиха зелените площи.