Работата на парче на „Кукленско шосе” продължава - тапи, нерви и клаксони са вече част от ежедневието

Автор: Благовест Андонов 6854
Работата на парче на „Кукленско шосе” продължава - тапи, нерви и клаксони са вече част от ежедневието

Тапи, нерви, клаксони – това е ежедневната гледка по бул. „Кукленско шосе“,откакто започна неговата реконструкция в началото на лятото, когато обещаха ремонт за 90 дни. Този срок не е минал, защото просто не е започнал да тече…

Както PlovdivNow писа наложи се проектът да бъде преработен, за да се направи ВиК частта, която не бе вкарана в първичния проект. Строителите от  „Европейски пътища” работят на парче и в частта, която няма предвидена подмяна на водопроводи и канализация.

За 150 дни те ремонтираха отсечката от надлез „Родопи“ до ул. „Скопие“. Този участък все още не е изцяло ремонтиран, но „напредва“. Свързахме се с шефа на ВиК Спартак Николов. Той заяви, че от водното дружество чакат Общината и изпълнителя, за да свършат тяхната част.

„Проектът е готов. Чакаме Общината и фирмата изпълнител да започнат изкопните работи. Ние трябва да доставим тръбите и другите компоненти от ВиК мрежата, за да ги положат те. В момента, в който кажат, че са готови – ние действаме“, каза Николов.

Защо обаче бе даден неизпълнимия срок от 90 дни?

Отговорът е кристално ясен – за да се спечели обществената поръчка. Кратките срокове дават повече точки на фирмите, които се изкачват в класирането. След това се използват трикове, с които тези 90 дни се спазват на документи, нищо че са минали месеци.

На практика когато когато се сменят водопроводите и канализацията в източното платно с всичките си отклонение, чак тогава ще започнат да текат тези 90 дни за извършване на строителството. Това може да е след 3, 6 или 9 месеца. С други думи 90-те дни, с които „Европейски пътища” спечелиха обществената поръчка ще се превърнат в 2 календарни години.  Неслучайно и Община Пловдив бе предвидила плащането към фирмата да бъде в две бюджетни години - по 3 млн. лева.

По същия начин проектирането на шосето отне 9 месеца, макар че по документи то трябваше да продължи 20 дни. Причината е, че Общината и фирмата не можеха да се разберат за велоалеята.  Тези 20 дни бяха спазени, тъй като при всяко предаване на проекта, срокът за изпълнение спираше  да тече. Така е и за строителството – с дребни трикове, сроковете спират да текат, а накрая фирмата и общината излизат чисти.

 

Подобни новини

Вашият коментар през Facebook

Новини Trafficnews logo

Изпрати новина