Пробивът под гарата откъм бул. „Васил Априлов“ отново се наводни след дъжда

Автор: Димитър Цонев 4180
Пробивът под гарата откъм бул. „Васил Априлов“ отново се наводни след дъжда

Северният подход на пробива под Централна гара в Пловдив подгизна: Инж. Николай Иванов от "Трейс" разкрива причините и решенията

 

Ново езеро се образува в Пловдив. То е на северния подход към пробива под Централна гара на бул. „Васил Априлов“. Мястото е засегнато от сериозно количество насъбрана вода, видя репортер на TrafficNews. Не за първи път вода залива съоръжението. Ситуацията отново е пряко свързана с метеорологичните условия от вчерашния ден и обилните валежи.

Припомняме, че в края на миналата година това място отново беше под вода.

Обилните валежи от вчерашния ден се оказва, че са повишили сериозно нивото на подпочвените води в района и това е довело до събирането на количествата вода, която репортерът ни видя на място.

Към момента помпи работят активно за понижаване на водното ниво в засегнатия участък. Проблемът е локализиран именно в северния подход, тъй като там все още не са положени бетонните плочи и съответно хидроизолацията. Това е ключова разлика със състоянието на южния подход откъм ул. „Димитър Талев“.

За разлика от северната страна, където работата по полагането на дънни плочи и хидроизолация все още предстои, на другия подход на пробива вече няма подобни затруднения. Там, където бетонните плочи и хидроизолацията са положени, няма събиране на вода и всичко се оттича по нормалния ред.

Ръководителят на проекта от „Трейс Груп Холд“, инж. Николай Иванов, успокои, че се вземат мерки за трайно решаване на проблема. Пред репортер на медията ни той заяви:

„Предстои да бъдат направени допълнителни сондажи, които са за водопонижаване при следващи валежи. По този начин би трябвало да няма проблем. Тоест няма да се получава такова събиране на вода долу в подземното съоръжение. Затова от южната част не се наблюдава такъв проблем и това ще гарантира безпроблемното функциониране на ключовата инфраструктура под Централна гара.“

Припомняме, че именно високите нива на подпочвените води в района са едно от най-сериозните предизвикателства пред строителите. Именно заради това прокопаването се извършваше първоначално от южната част, а след това започна и от северната, за да може най-проблемният участък да бъде прокопан последен, когато са взети всички мерски за понижаването на нивата на подпочвените води.

Подобни новини

Вашият коментар през Facebook

Новини Trafficnews logo

Изпрати новина