Осакатен проект, който не само, че няма да даде решения, а ще създаде проблеми. Това е мнението за пробива на Водната палата на арх. Чавдар Танев, който е председател на Камарата на архитектите в Пловдив. Въпреки че е част от т.нар. Обществен съвет, създаден от Общинския съвет, за да контролира харчовете по 40-милионния заем, той досега не е видял проекта.
„Не съм запознат с проекта, от Общината не са ми го предоставили, за да направим анализ в Камарата . Това, което знам е от някои колеги, виждали проекта и по информацията по медиите. В този му вид пробивът не е добро решение. Реално за организацията на движението най-доброто решение е изпълнено в момента - с кръгово кръстовище. Вместо това се прави ново съоръжение, с което ще се осакатят част от връзките. Тоест няма да има леви завои, а със сигурност това е голям компромис. Въобще не ми се струва целесъобразно да се вложат тези средства,”, заяви арх. Чавдар Тенев пред TrafficNews.bg. Той обясни, че недоумява как е отнело толкова много време, за да се започне нещо, което ще бъде изпълнено с компромиси.
По думите му това решение е на парче, защото трябва да се направи проект за цялостната организация на зоната, освен от южната, така и от северната страна моста, където логиката е, че и там трябва да им пробив.
По думите на председателя на Камарата на архитектите в Пловдив почти сигурно фирмата изпълнител и Общината ще имат сериозни проблеми при реализацията на проекта – причината самото мостово съоръжение на Панаира, което е най-старото в града .
„Фундаментите на моста са доста плитко, освен това самият той е с малък профил. Говорил съм с част от проектантите и конструкторите на моста, като при изграждането на пробива ще възникне конфликт с фундаментите на моста от южната страна”, обясни арх. Танев. Той не изключи вариант, при който целият проект да се наложи да се преработи заради моста на Панаира.
„Не е изключено да се стигне до преработка на проекта или въобще да се мине към решения, които ще бъдат съвсем неблагоприятни. Евентуално долното ниво на Марица, което трябва да мине под това съоръжение да се окаже, че ще трябва да стане на неговата кота 0 и да се вдигне нагоре. Така ще стане с по-малък пътен просвет на второто ниво. Това пък ще ограничи движението на част от пътуващите - на товарни автомобили с висок профил. В градска среда трябва да се осигурява преминаване на МПС-та с 4,5 метра височина. Ако това не може да се постигне, означава част от трафика да бъде ограничен там”, обясни архитектът. Той даде пример с бетонните ограничения на железния мост, където постоянно стават инциденти с товарни коли.
„Да се прави главна пътна мрежа с два основни булеварда с ограничения – това е много непрофесионално, да не кажа голяма глупост. Може такива ограничения да се допускат в някоя второстепенна улична мрежа, обаче по главната улична мрежа такива компромиси са недопустими. Така ще се ще се изгради ново съоръжение, което ще е осакатено – без леви завои и ограничения във височината”, обясни архитектът.