Офертите за втория етап от реконструкцията и разширението на бул. „Голямоконарско шосе“ най-после бяха отворени. Това се случва 6 месеца, след като обществената поръчка бе пусната от Община Пловдив. Редица жалби в КЗК и ВАС обаче отлагаха старта на приемането на офертите.
В крайна сметка след зелена светлина от регулатора и върховите съдии, те бяха отворени. Впечатление прави, че скромната асеновградска фирма „Алианс билдинг груп“ с управител и собственик Емин Гуне, не е сред участниците. Това бе и компанията, която спъваше старта на реконструкцията, предава trafficnews.bg.
Подадените оферти са от обичайните заподозрени що се отнася до големи ремонти. Първият етап на разширението бе извършен от софийската компания „ИСА – 2000“. Този път обаче те са дали третата най-висока цена. При прогнозна стойност от 15,6 млн. лева, фирмата на Юлиян Инджов е оферирал 15,2 млн. лева без ДДС.
Най-ниското предложение е от пловдивската фирма „Драгиев и Ко“ – 14 млн. лева. На следващо място е „Пътинженеринг“ с 14,9 млн. лева, четвърти „Парсек груп“ с 15,3 млн. лева, а „Европейски пътища“ са предложили 15,5 млн. лева.
Това, което прави впечатление е, че срокът за изпълнение, даден от „Драгиев и Ко“ е едва 159 дни. На следващо място е „Пътинженеринг“ с 235 календарни дни. „Парсек груп“ – 245 календарни дни, а „ИСА – 2000“ – 285 дни. Най-дългият срок е от „Европейски пътища“ – 365 календарни дни.
Очаква се до месец да бъде избрана компания за строителството и то да започне. Средствата за реконструкцията и разширението на трасето са от държавния бюджет. Така реконструкцията на вътрешноградската магистрала на Пловдив ще струва 30 млн. лева само в землищната граница на Общината.
Участъкът в новата поръчка е около 900 метра. Предвижда се реконструкция и разширение на шосето, както и изграждането на локални платна.
Дейностите включват разваляне на стара пътна и тротоарна настилки и изграждане на пътна конструкция, бордюри, тротоари, велоалеи, поставяне на вертикална сигнализация и хоризонтална маркировка и кръгово кръстовище. Също така ще се изгради нова канализационна мрежа, осветление, както и озеленяване и напоителна система.
След като бъде завършен този участък, топката ще бъде в Община „Марица”. Те подготвят последният етап от шосето, който е 3 км и свързва Пловдив с АМ „Тракия” през пътен възел „Царацово”.