"При този видим икономически подем не може Пловдивското летище да остане така малко встрани, занемарено. И мисля, че Балканите имат нужда от един голям хранителен хъб, от който да идват и да си изнасят стоки. Виждате колко завода се направиха, може в един момент да се окаже, че със самолет по евтино ще се доставят стоки, отколкото с тирове, ако се направят групажи", посочи днес Бойко Борисов по време на откриването на най-новия завод за производство на автомобилни осветителни тела край летище Пловдив.
Министър-педседателят поясни, че в момента се работи по темата за съдбата на Летище Пловдив и до две седмици трябва да има яснота за неговото бъдеще. Борисов обеща, след като има категорична стратегия, тя да бъде представена в кратки срокове.
Все още няма яснота какво има предвид под "хранителен" хъб премиерът, ала от беглите описателни бележки, може да се заключи, че това иска летището по-скоро да се използва за бизнес цели в смисъла на товарно, отколкото в пътническо.
"Завод след завод идват и се разширяват и се увеличават. Имаме график за заводи до края на годината - непрекъснато, да се откриват заводи", похвали се Борисов. Той посочи, че брутният вътрешен продукт на страната е нараснал за няколко години от около 50 млрд до над 120 млрд, колкото се очаква да е тотала на БВП за 2019.
Икономическият подем води след себе си и подобряване на демографската среда и състоянието на работната сила. Борисов поясни, че благодарение на привличането на по-високо специализирани производства, заминалите в чужбина българи с квалификация са започнали да се връщат по родните си места.
Той подчерта, че добрата инфраструктура в лицето на магистрали и пътни връзки и готовите парцели с комуникация - ток и вода, са едни от основните притегателни фактори за сериозни инвеститори. Това са и нещата, върху които трябва да се съсредоточат продължаващи усилия според премиера. Именно затова Борисов се ангажира в условията на вероятен излишък от над 2 млрд тази година, държавата да отпусне пари за изграждане на околовръстното шосе на града и кръговото кръстовище при връзката между него и пътя Пловдив - Асеновград.
Той поясни, че е важно доставката и транспорта да бъдат много облекчени и освен сериозна пътна инфраструктура е необходимо и диверсификация на каналите за внос и износ, като такъв е въздушния транспорт.
"Продукцията в момента се качва на камиони, а много ми се иска това летище да стане един балкански хранителен хъб и това ще го направим, ще видите", завърши Борисов.