Урокът разказва историята за любовта между Петьо, който е от Строево, и французойката Мишел, която оставя красивия Париж заради своя любим и идва заедно с него в България. Стефани Кенанска и Николай Коков разказват за историята на Строево, която датира от древни времена, а Георги Кирков, който е български братовчед на Мишел, представя Франция чрез мултимедийна презентация. Любовта между Петьо и Мишел има своя музикален израз- двамата изпълняват песента "Comon sava". Петьо е лудо влюбен в Мишел и решава да я представи на своята майка, която първоначално никак не харесва бъдещата си снаха и я подлага на "кръстосан разпит", в който Мишел разказва за себе си следното: " Казвам се Мишел и съм от Франция, но всъщност моите корени са български. Прабаба ми е българка, която след Освобождението се влюбва в дядо ми, който е французин, и двамата заминават за Париж, но макар и да е далеч от отечеството, тя никога не забравя своя род и език. Мария, така се казва прабаба ми. Тя дава клетва, че ще научи своите деца, а после и внуците си да говорят и пишат на български език. Аз съм на 25 години и прекарах тази част от живота си в страната на Луи XIV и Мария- Антоанета, родината на вкусното бургундско вино и лучената супа. Страната, известна със своя Версай и разточителния му разкош, както и с красивите дрехи, ушити от дизайнери като Кристиан Диор, Коко Шанел, Ив Сен Лоран."

По-късно свекървата засипва със своите напътствия Мишел, притеснена от мисълта как кандидат- снахата ще се грижи за нейния любим син Петьо-как ще се държи с него, какво ще му готви, защото не се живее само на френски макарони. Наставленията на свекървата са свързани предимно с приготвянето на яйца по панагюрски, прилагайки най- нежната кулинарна френска техника- поширане. В ролята на свекървата влиза госпожа Боряна Апостолова, заместник- директор на училището, която чрез приготвянето на традиционното българско ястие обяснява на учениците от пети клас какво е влиянието на оцетната киселина и солта върху яйцето и какво представлява самият термин поширане; по какъв начин се произвежда солта и какви са нейните свойства, както и за влиянието на натрия върху човешкия организъм. Освен технологията на едно от най- популярните български ястия, госпожа Апостолова представя пред учениците и традиционен за българските годежен десерт- котмач. Тя раздава на своите ученици работни листове с част от глава X на романа "Снаха" на българския писател Георги Караславов, като ги предизвиква те сами да открият непознатата до този момент за тях дума, а в нелеката задача им помага техният съученик Кристиан Чочев. Разбира се, като една пресметлива свекърва, г- жа Апостолова кара бъдещата си снаха да изчисли и колко струва една порция яйца по панагюрски, знаейки себестойността на необходимите за приготвянето на ястието продукти. За да се хареса на свекърва си, Мишел ѝ казва, че нейното ястие е красиво като картина, а тя отговаря, че наистина може да е красиво, но не е по- красиво от картините на Златю Бояджиев, рисуващ брезовските овчари и трудовия човек в неговия делник и празник, посочвайки с ръка наредените картини на художника: „Брезовските овчари“, „На нивата“, „Две сватби“, „Пастирки“, „Майката и бащата на художника“.

 Историята има щастлив финал: Петьо и Мишел се женят, а на самата сватба се появява и лелята на Мишел, която е от Англия(Никол Стойчева). В ролята на добрия свекър- защитник е Атанас Божев, който казва на жена си, че снахата е още млада и ще се научи на всичко, стига само да не я притеснява и тормози. Наско предлага с усмивка "да тропнат едно хоро за радостта, дето влиза в дома им", но свекървата не се предава, макар че се съгласява, но с условието, че тя ще води хорото.

В края на часа учениците си поставят оценки с помощта на звезди-подобно на звездите "Michelin", които получават най- добрите ресторанти в света. И това беше краят на една много добре пресъздадена любовна история от учениците на ОУ ”Христо Смирненски” от село Строево.