Ремонт за близо 55 милиона лева стартира по планинското трасе, свързващо Кричим с Михалково и Смолян. Рехабилитациятата и реконструкциятата ще обхване над 36 км от третокласния път III-866, а срокът за изпълнение на двата лота, в които е разделен ремонтът, е 15 месеца.
Проектът ще се финансира от Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020 г. чрез Европейския фонд за регионално развитие и националния бюджет, като от инвестицията за близо 55 млн. лв., 85% ще бъде европейското финансиране и 15% държавно съфинансиране.
Третокласният път е основна пътна връзка за жителите на Михалково, Кричим и Девин с град Смолян и к. к. „Пампорово“. Пътният участък осигурява и бърз достъп до път І-8 Пазарджик - Пловдив. Целият участък е разделен на два лота - 22 и 23.
Лот 22 започва от кръстовището за стената на яз. „Цанков камък“ при Михалково и преминава покрай язовир „Въча“ (от км 66+857 до км 88+050). Този участък е с дължина 21,1 км и в него е предвидена подмяна на пътната настилка, подобряване на отводняването, нова маркировка, пътни знаци и ограничителни системи. Ще се ремонтира мостът над река Чурековска в село Михалково. Проектът включва и изграждане на 10 подпорни стени с различна височина от 2 до 6 метра. В някои участъци от пътя ще бъдат монтирани високоякостни мрежи за предотвратяване свличането на камъни и земни маси.
В лот 23 е участъкът от изхода на Кричим до яз. „Въча“ (от км 88+050 до км 103+341). С изпълнението на проекта ще се подобрят технико-експлоатационните характеристики на третокласния път и ще се постигане еднородност на пътната настилка. Основните дейности, които ще бъдат изпълнени са изграждане на нова асфалтова настилка, подобряване на отводняването на пътя, нова хоризонтална маркировка, пътни знаци и ограничителни системи. Предвидено е и изграждането на подпорни и укрепителни стени с различна височина, както и укрепване на откосите с високоякостни мрежи. В този участък ще бъдат ремонтирани 4 големи мостови съоръжения и тунела „Кричим”, с дължина 130 м. Тунел „Кричим“ е изграден през 1963 г., като от тогава досега не е ремонтиран. Предвижда се изграждането на хидроизолационна и дренажна система, нова пътна настилка, тротоари, енергоефективна осветителна система и др.