Националният музей “Васил Левски” в Карлово доказа, че заема специално място в сърцата на родолюбивите българи.
След приключване на електронното гласуване за годишните награди на Министерство на туризма в категорията „Изборът на българите” музеят на Апостола събра цели 7849 гласа и влезе в Топ 10 на най-предпочитаните родни забележителности.
Ето класацията:
„Исторически парк“, с. Неофит Рилски, Варна – парк Ветрино – 15 446 гласа;
Национален исторически музей, София – 13 793 гласа;
Архитектурно – исторически резерват „Царевец“, Велико Търново – 10 050 гласа;
Музей Рилски манастир в Рилска света обител, Кюстендил – 9 688 гласа;
Музеен комплекс Цари Мали град – с. Белчин, Самоков – 5 638 гласа.
Националният музей "Васил Левски" е единственият туристически обект от Пловдивския регион, който намери място в Топ 10 на предпочитанията на българите. Това прави успеха изключително значим, защото нито една забележителност на Пловдив не се класира в почетната десятка.
Припомняме, че Карлово се състезаваше за Годишните награди в туризма за 2019 в категорията "Изборът на българите" с няколко забележителности - Исторически музей, Национален музей "Васил Левски", връх Ботев и еко пътека "Бяла река" край Калофер.
Сопот пък даде заявка за участие в надпреварата с Женския метох и Къща-музей "Иван Вазов".
Хисаря се състезаваше с няколко уникални свои забележителности - Археологическия музей в града, Тракийската гробница в Старосел и туристическия възпоменателен комплекс "Бунтовна" край село Кръстевич.
Асеновград пък участваше в надпреварата с Асенова крепост, Бачковски манастир, Исторически музей и местността Косово.
Перущица се състезаваше за Годишните награди в туризма за 2019 в категорията "Изборът на българите" с две уникални свои забележителности - Червената църква и Историческия музей.
Гласуването за финалистите беше до 6 декември 2019 г. Наградите ще бъдат връчени на официална церемония в София на 16 декември. Победителите в Годишните награди в туризма ще получат статуетка, изобразяваща символа на красотата на България и запазената марка на конкурса – българската роза, изработена от Димитър Германов специално за церемонията.