Проектът за кръгово кръстовище на пътя Пловдив- Асеновград ще бъде преработен, като няма да има пречка за реконструкцията на пътя. Това става ясно по време на поредната среща между Областния управител Здравко Димитров, АПИ и „Бизнесът за Пловдив".
След повече от час дискусия по проекта, страните се договориха да се излъчи работна среща между сегашните проектанти на трасето от „Път проект“ и и контактна група от „Бизнесът за Пловдив“. На нея ще се разгледат вариантите за преработване на сегашния проект, за да може да се направи на две нива.
Областният управител Здравко Димитров пък ще съдейства изцяло за премахване на пречките, както и за лобиране пред премиера Бойко Борисов за финансиране на проекта. Идейна разработка за кръговото на две нива на пътя е имало още през 2012 година от АПИ. Върху него обаче не може да се стъпи за техническо задание, тъй като в разработката не са предвидени локалните платна, които бяха добавени по-късно.
Идеята, около която се обединиха участниците, е да се изгради естакада с колони, по подобие на надлез „Скобелева майка“, който директно да свързва пътя Пловдив – Асеновград. Отдолу ще бъде и самото кръгово движение с ленти към основния път, както и към двата лъча на Околовръстното шосе – към Пазарджик и Скобелева майка. От бизнес сдружението ще финансират изработването на проекта, а държавата самото изграждане.
Един от основните проблеми е, че покрай кръговото минават далекопроводи с напрежение от 110 киловата , които трябва да бъдат преместени, тъй като не позволяват повдигане. Здравко Димитров пое ангажимент тази пречка да бъде изчистена от администрацията.
Очаква се на следващата среща да присъства и управителя на УС на АПИ Дончо Атанасов, както и директорът на проектантската фирма.
По предварителни разчети едно такова кръгово на две нива ще струва между 12 и 15 млн. лева, ако се направи с колони. Вариантът да се използват технологията на насипа бе отхвърлена от всички, макар да би струвала по-евтино.
Шефът на пловдивският клон на „ИСА – 2000“, изпълнител на пътя Пловдив – Асеновград и кръговото, Паун Иванов, обясни, че няма пречка проектът да бъде преправен. Той каза, че до 15 март по трасето дейностите са замразени, а имат и 1 година срок за изграждането на кръговото. Ако нещата се задействат по-бързо, то до няколко месеца може да има нов проект за кръговото на две нива, а след това да се търси финансиране.