Министърът на образованието: Имаше опити да бъде внесена паника и в Пловдив и Асеновград

Автор: Plovdiv Now 4067
Министърът на образованието: Имаше опити да бъде внесена паника и в Пловдив и Асеновград

Още преди началото на учебната година в Министерството на образованието и науката са постъпвали сигнали за опити да се всее паника сред родители, че има опасност децата им да бъдат отнети от социалните служби.

Това заяви просветният министър Красимир Вълчев.

Той добави, че най-проблемни са т.н. „обособени квартали” и училищата в тях, а слухът се е разпространявал в социалните мрежи от религиозни лица.

Красимир Вълчев посочи, че още на втория ден са се върнали в клас около 60% от децата и очаква днес вече процентите да са 70, което е средната посещаемост в тези училища.

„Очевидно някой има други цели. Това са хора, които бяха свързани с протестите срещу несъществуващата Стратегия за детето. Аз не мога да им разбера целите. Когато се градят тези върху несъществуващи неща – има съмнение и за други цели”, каза Вълчев.

Министърът на образованието добави, че при крайни случаи няма как държавата да не реагира, но определени групи от хора спекулират с тях. „Няма отнемане на деца, това е груба лъжа, манипулация, която достигна до такива размери, граничещи с опит да се разруши образователната система”, коментира просветният министър.

Във връзка с инцидента в село Яна, където учителка удари с чин дете, министърът обяви, че МОН правят разследване по случая. Проверката трябва да покаже дали и друг път педагогът е посягал на ученици. Той добави, че това е проява за дисциплинарно уволнение.

„Това е недопустимо. Вдигането на чина и липсата на последваща грижа за детето са двете непрофесионални реакции, за които трябва да ѝ бъде търсена отговорност. Аз ще настоявам за по-строго наказание – това е проява за дисциплинарно уволнение”, коментира Вълчев.

Статистика показа, че 8 от 10 деца в столицата са ставали обект на агресия. По думите на просветния министър, българското училище не е основният източник на агресия, а учителите се опитват да я минимизират.

Според Вълчев, за да се подобрят резултатите на учениците по математика, трябва да се провокира интерес в децата към предмета.

„Трябва да освободим повече време за упражнения и затвърждаване на знанията. Очевидно програмата е прекалено бърза и амбициозна.  Някои неща могат да отпаднат – не е задължително да отпаднат като теми.  Задачите трябва да бъдат малко по-занимателни и практически, да не се заучават алгоритми, които да се прилагат в задачи”, посочи Вълчев.

Министърът на образованието каза още, че основните проблеми на учениците по математика са от пети до десети клас.   

Подобни новини

Вашият коментар през Facebook

Новини Trafficnews logo

Изпрати новина