Хирург посочи проблемите на здравеопазването в Пловдив и какви са решенията за тях

Автор: Plovdiv Now 5472
Хирург посочи проблемите на здравеопазването в Пловдив и какви са решенията за тях

Д-р Любомир Паунов е роден е на 29 март 1988 година. Завършил е Езикова гимназия „Пловдив“ и Медицински университет – Пловдив с отличен успех. Той е трето поколение лекар и учен. Има придобита магистратура по Здравен мениджмънт с успех 6.00, ОНС "Доктор по медицина" и специалност по "Обща хирургия". Скоро завършва специализацията си по "Гръдна хирургия“, а в момента учи трета магистратура по "Спортна физиология, спортна кардиология и спортна травматология". Има множество следдипломни обучения и участия в научни форуми, световни и вътреуниверситетски проекти и е автор на над 50 публикации в научни списания.

Работи във Втора хирургична клиника на УМБАЛ „Св. Георги“ – Пловдив и е главен асистент в МУ-Пловдив в Катедра по специална хирургия на англоговорещи студенти. Зам.-председател е на УС на РЛК на Български лекарски съюз - Пловдив с ресор болнична помощ.

На тези избори е кандидат за общински съветник в листата на „Българска прогресивна линия“ и „Браво, Пловдив“ под номер 36 (преференция 106). В новия Общински съвет ще работи за създаването на Общински фонд за финансиране на млади лекари - специализанти. Други приоритети, с които се ангажира, са създаването на конкурентноспособни общински здравни заведения с качествено обслужване и достойно заплащане на работещите в тях.

Според д-р Паунов, основните ангажименти на местното здравеопазване и основните въпроси, на които да си отговорим, трябва да са следните:

- Как ще спрем напускането на специалистите и задържим младите лекари и специализанти?

- Как ще подобрим промоцията и профилактика на здравето в Пловдив?

- Защо общината продължава да бъде лош стопанин на лечебните си заведения и как те ще станат конкурентноспособни, за да могат да предлагат качествено здравеопазване? С действията и решенията си досега, управленците създават безсмислено противопоставяне между общинските и останалите здравни заведения и работещите в тях, а по този начин община Пловдив се превръща във все по-голям длъжник и на лекарите и на пациентите.

- Имаме ли адекватен бюджет за здравеопазване, така че да успеем да разрешим всички тези проблеми?

Според младия лекар, общинското здравеопазване в момента, както в сектора на болничната, така и в извънболничната помощ, е абсолютно неконкурентноспособно и ако продължава да бъде така, то ще бъде доведено до фалит. Останалите лечебни заведения седят стабилно на пазара на здравните услуги и са толкова много, тъкмо защото общината е лош стопанин на своите.

"Например, Центърът за кожно-венерически заболявания е образец за незавидно финансово състояние и това е абсолютно недопустимо. Тук възниква въпросът какво ще стане с болните от СПИН, регистрирани в Пловдив и наблюдавани в Центъра, а те са най-много в страната по данни на МЗ. Нараства броят и на венерическите заболявания, например - гонореята. Ако закрием диспансера, няма да има ефикасно наблюдение върху тях, проследяване и ефективно лечение, защото не е ясно кой ще поеме грижите. Нека да не забравяме, също така, че благодарение на лошите политики и решения, закрихме Белодробна болница", смята хирургът.

Според д-р Паунов, за да запазим общинското здравеопазване и то да бъде конкурентно-способно, са необходими няколко важни общи и по-конкретни стъпки:

Дълготрайна стратегия за развитие на общинското здравеопазване. Не може един град с толкова лечебни заведения да няма никаква адекватна програма и ясен оздравителен план, особено за губещите и задлъжнели такива. Преди е правена такава стратегия от външна фирма и в нея е обобщено, че общинското здравеопазване има голям потенциал. Вместо това, се спекулираше много по темата как две болници трябва да се слеят, а не ни убедиха какъв ще бъде ползотворният ефект от това. Как преминаването на едно губещо лечебно заведение с друго няма да докара и второто до фалит? Ако единственият изход е в сливането на определени структури, то налице трябва да имаме конкретни стратегии за ефекта от това и за лекари и за пациенти.

Да извършим екзактна оценка каква е ползата от всяко едно от общинските лечебни заведения и да се направи адекватен анализ дали имат социална функция или не? Ако се установи такава, това означава, че те са като един своеобразен „храм“, в който „търговците“ не би трябвало да имат място и формата, с която да продължат съществуването и развитието си, не трябва да бъде търговско дружество, а общинска структура. Подобни успешни примери са с болниците на МВР и ВМА. 

Всяко общинско ДКЦ и болница трябва да има определени приоритети в сферата на промоцията, диагностиката и лечението, с които да бъде актуално и разпознаваемо и да заработва съществена част от приходите си. Споменатите лечебни заведения е необходимо да разширят и профилактичните си функции, особено тези от тях, които могат да са печеливши! За такива, уникални по своя характер дейности, ще са необходими качествени маркетинг и реклама, които сега липсват.

Повече пари за здравеопазване. Трябва да осъзнаем, че докато здравеопазването и образованието не станат приоритет на управляващите, а не безцелното ремонтиране на пътища, нищо няма да се промени. За 2023-а бюджетът на общината отново е увеличен, но почти половината отива за заплати и осигуровки на близо 11 000 служители, а за здравеопазване са предвидени само около 5%. Необходимите допълнителни средства в сферата могат да се набавят и от тези, неизпълнени по съответните пера за 2022 година. 

Създаване на обществен съвет по здравеопазване и повече процедури за стартиране на европроекти. Тъй като общината няма екзактна стратегия, тя не знае откъде да набавя финансов ресурс за общинското здравеопазване и тези търговски дружества са оставени на самотек.

Справедливо и достойно остойностяване на лекарския труд и подобрено качество на медицинските услуги в общинските лечебни заведения. Това ще се осъществи чрез необходимата модернизация и оборудване, за да могат да бъдат конкурентноспособни на останалите такива. 

Редовни семинари, обучения и лекции на ученици, студенти и рискови контингенти за промоция на социално-значимите и често-срещани заболявания! 

Да възстановим диспансерната форма за наблюдение на социално-значимите болести. За сметка на това, общината закрива тези здравни заведения!

Осигуряване на специализация на младите лекари срещу договор, след това, да останат в съответната общинска болница за определен период. По този начин, с експертизата и натрупания опит, те ще допринесат за нейното развитие и по-високо ниво и качество на обслужване на съответните клиники!

Уважаеми съграждани, темата здравеопазване е много апетитна за всички кандидати за местния парламент и всеки се упражнява популистки върху нея и политиканства какво трябва да стане, а не как ще се осъществи! Всички се убедихме, че от това празнословие ефект няма! За мен, като кандидат за общински съветник, основният ми приоритет е Пловдив да бъде град на здравите и образовани хора. Във визията ми за местното здравеопазване освен, че съм посочил конкретните проблеми, предоставям детайлно и начините за тяхното решение. За съжаление, от доста време насам, то се превърна в един омагьосан кръг, контролиран от определени лобита, на които им е изгодно да бъде в незавидното състояние, в което е към този момент. Това оказва влияние както на общинските лечебни заведения и лекарите, работещи там, така и на пациентите, които избират техните услуги. Решенията на проблемите съвсем не са толкова сложни, за да имаме едно качествено здравеопазване, каквото заслужават всички пловдивчани!

От изминали общински съвети, се убедихме, че без действащи лекари или такива, които са добре подготвени в тази сфера, няма как да се взимат и необходимите важни и работещи решения. Уважаеми пловдивчани, с времето съм доказал, че не ме е страх да се изправям срещу проблемите, но, за да изпълня поетите си ангажименти, ми е необходима подкрепа Ви на 29.10.2023 с №36 в интегралната бюлетина и преференция №106 в листата за общински съветници. За едно по-качествено общинско здравеопазване!

„Браво, Пловдив” с номер 36 в интегралната бюлетина с регистрацията на „Българска прогресивна линия за кмет, районен кмет и листа за общински съветници!

Купуването и продаването на гласове е престъпление!

Подобни новини

Вашият коментар през Facebook

Новини Trafficnews logo

Изпрати новина