Земята ще има втора луна? Нов космически спътник ще обикаля около планетата ни

Автор: Plovdiv Now 2413
Земята ще има втора луна? Нов космически спътник ще обикаля около планетата ни

Земята е на път да получи нов естествен спътник.

От 29 септември до 25 ноември астрономите изчисляват, че 2024 PT5 – което учените смятат за астероид, но са го кръстили „мини-луна“ – ще се върти около Земята.

За съжаление, с ширина едва 10 метра, мини-луната ще бъде изключително трудно да се види от Земята, но въпреки това присъствието й ще бъде там почти два месеца. Астероидът, който беше открит на 7 август от НАСА, произхожда от астероидния пояс Арджуна, където вероятно ще се върне, след като напусне орбитата на Земята.

Потенциалната история на произхода му предлага странен сюжетен обрат. Движението на астероида в миналото предполага, че това е „евентуално парче изхвърлено от сблъсък с Луната“, каза Пол Чодас , директор на Центъра за изследване на близки до Земята обекти в Лабораторията за реактивни двигатели на НАСА. С други думи, новата мини-луна на Земята може да бъде миниатюрен фрагмент от истинската луна.

Тези снимки проследяват пътя на 2024 PT5 около Земята.

Астероидът ще бъде нашият малък спътник в продължение на 56,6 дни, за което време ще извърши една пълна обиколка около Земята. След това скалата ще се освободи от нашата гравитационна хватка на 25 ноември, връщайки се по пътя си около Слънцето.

„Земята може редовно да улавя астероиди от популацията на близки до Земята обекти (NEO) и да ги изтегля в орбита, правейки ги мини-луни“, пишат изследователите Карлос де ла Фуенте Маркос и Раул де ла Фуенте Маркос в публикуваното от тях изследване.

След това обаче 2024 PT5 ще отмине да ни каже "чао" на 9 януари 2025 г., като се приближи на 1,8 милиона километра от Земята, преди да се отправи обратно към мастилената тъмнина.

Това обаче няма да бъде последно сбогом, тъй като астероидът се очаква да се върне към Земята на 8 ноември 2055 г. Следващият път обаче няма да се настани толкова уютно до планетата ни - тъй като ще прелети на разстояние 5 пъти повече, отколкото в началото на следващата година.

Мини-луните могат да бъдат различни видове, според изследване. Първият, „временно заловени орбитални апарати“ са дълги епизоди, в които тела извършват едно или повече завъртания около Земята и могат да останат в орбитата на планетата в продължение на много месеци или дори години. Вторият, който включва предстоящата мини-луна, се нарича "временно уловени прелитания", тъй като те не завършват едно завъртане и остават в орбитата на Земята за много кратък период от време.

Подобни новини