Защо 4 месеца след първата копка на Югоизточния обход на Пловдив не се случва нищо там? ВИДЕО
Автор:
Plovdiv Now
11:00, 01.02.20251501
Точно 4 месеца минаха, откакто бе направена първата копка на дългоочаквания Югоизточен обход на Пловдив. Връзката между Скоебелева майка и Асеновградско шосе от витално значение за трафика, като тя трябва да изкара транзитното движение, а също така да се завърши ринга на Околовръстното.
Още при старата на дейностите бе ясно, че проектът и разрешението за строителство е само за първата част от 150 метра, а за останалата се чакаше „всеки момент” зелена светлина. Четири месеца по-късно обаче на мястото на първата копка не се осъществяват никакви дейности от фирмата изпълнител в лицето на „Трейс груп холд”.
Репортер на TrafficNews изпрати запитване до МРРБ и АПИ още в началото на януари защо не се извършват никакви дейности по важния проект за Пловдив. Повече от 25 дни обаче няма никакъв отговор от двете институции. На запитвания към пиарите в институциите, оттам ни отговаряха, че отговорите се подготвят и скоро ще ни ги изпратят. Това обаче продължава да не се случва. Последната среща за съдбата на Околовръстното на Пловдив, включително и новия лъч бе във вторник под тепетата.
TrafficNews научи и причината за забавянето на дейностите, макар без официалния отговор от Агенция „Пътна инфраструктура”. Основният проблем се крие в това, че от фирмата изпълнител „Трейс” отказват да подпишат Акт 2, с който се дава старт на строителните дейности. Причината е, че при откриването на площадката започва да тече срока за изпълнение на фирмата за целия обкет. В същото време извън първите 150 метра участък, отново има проблеми с документацията и съгласуването с другите институции. Един от тях е трафопост на ЕВН, който трябва да бъде преместен. Поради това след приключването на първия малък участък, то от фирмата трябва да се поиска Акт 11 за временно спиране на дейностите.
Все пак проблемът с трафопоста и инфраструктурата на ЕРП-то предстои скоро да бъде решен, научи още наш репортер. На 8 януари пък бе завършен и публикуван в държавен вестник и парцеларния план на целия обект. Очакванията са до няколко седмици от компанията да подпишат Акт 2 и да започнат строителните дейности.
Припомняме, че цялото трасе е с дължи от приблизително 5 км. С изграждането на отсечката транзитният трафик, идващ от АМ "Тракия“ и Свиленград в посока път II-86 Пловдив – Асеновград и Смолян ще бъде изведен от областния град. Инвестицията е за над 41 млн. лв. и средствата са от републиканския бюджет.
Строителството за доизграждане на обходния път започва на около 400 м след пътен възел "Скобелева майка“, ще продължава почти успоредно на железопътната линия и ще завършва при кръговото кръстовище на път II-86 Пловдив – Асеновград, който участък бе удвоен през 2019 г. Новата скоростна отсечка ще е с габарит Г20 - с две платна, разделени със средна разделителна ивица, с по две ленти за движение в посока и банкети. Ще бъде изграден и надлез над жп линията Пловдив – Димитровград, с дължина 86 м. Срокът за извършването на строителните работи е 18 месеца.