Велев в отговор на исканията за оставката му: Транспортният проект в Пловдив е успешен

Автор: Plovdiv Now 7228
Велев в отговор на исканията за оставката му: Транспортният проект в Пловдив е успешен

Като политически спекулации и опит за манипулиране определи заместник-кметът по транспорт на Община Пловдив инж. Златин Велев твърденията на БСП относно транспортния проект и поисканата му оставка. Червените поискаха оставката му с аргумента, че проктът не работи, въпреки че Община Пловдив е платила над 40 млн евро за изпълнението му на испанската фирма "Индира". Те посочиха също, че в Пловдив все още не е въведено електронно таксуване в градския транспорт. Според тях, велоалеите и "умните светофари" също не функционират както би трябвало. Представителят на партията Николай Радев заяви, че в Общински съвет ще бъде внесена декларация със становището на партията и искане за оставката на Велев. 

Според заместник-кмета по транспорт обаче проектът е приключен успешно още през 2015 година, а транспортната услуга се подобравя непрестанно без да се покачва стойността й. 

Публикуваме и становището на Златин Велев:

Проектът  „Модернизация и развитие на устойчив градски транспорт в гр. Пловдив” е приключен успешно на 31 декември 2015 г. Такова е становището и на управляващия орган по оперативна програма „Регионално развитие“. Благодарение на проекта Пловдив стана първия град в страната  с над 48 километра велоалейна мрежа, предоставяйки възможност за алтернативен транспорт. Модернизирани бяха светофарните уредби на 50 кръстовища, изграден беше центърът за управление на трафика.

Още в края на 2015 г. 285 автобуса, собственост на частните превозвачи, извършващи услугата обществен превоз на пътници по утвърдената общинска транспортна схема, бяха оборудвани с устройства и интегрирани в системата за управление на градския транспорт. Междувременно обаче договорите за някои от автобусните линии изтекоха, обявен бе конкурс за избор на нови превозвачи, последваха обжалвания, които в крайна сметка приключиха и на 1 март 2018 г. бе сключен новият договор. Автомобилният парк  е обновен почти изцяло с екологични автобуси „Евро 6“, които постепенно се оборудват се присъединяват към системата за електронно таксуване. Процесът не спира. По 11 линии - 4, 25, 113, 12, 21, 26, 36, 22, 24, 27 и 93, вече се продават електронни билети и броят им всекидневно нараства. 

Общинските съветници от БСП би трябвало да са добре запознати с процеса, тъй като именно с решение на Общинския съвет билети се продават както от автоматите, така и от кондукторите. По същия начин стои и въпросът за паралелната продажба на електронните и стандартните досега абонаментни карти за градски транспорт.  Автоматите по спирките също са функционални, като предстои да бъдат пуснат в работен режим след пълното оборудване на новите автобуси. Това също е вследствие на прието от Общинския съвет, включително с представители на БСП, решение, с което се измени и допълни механизмът за разпределяне на субсидиите, които Община Пловдив изплаща на превозвачите.

Освен че транспортната услуга непрестанно се подобрява, цената на билета за градския не се е повишила и е 1 лев.

За разлика от БСП, успешната реализация на проекта получи високо признание от непредубедени институции и организации. На осмото издание на един от най-големите и влиятелни дигитални и технологични форуми Webit Festival за изграждането на Центъра за управление и контрол Община Пловдив получи наградата в категорията за най-добра иновация за мобилност за 2017 година в съвременния транспорт и свързаните с него дейности.

Специална делегация от Европейската комисия също посети Центъра за управление на трафика и се запозна с реализацията на проекта.

Подобни новини

Вашият коментар през Facebook

Новини Trafficnews logo

Изпрати новина