Facebook ще добави нови функции за групите в социалната си мрежа. Скоро те ще могат да станат платени и да изискват от потребителите абонамент, за да имат достъп до тях, съобщава Engadget.
Идеята е така администраторите на популярни групи да получават помощ и стимул да продължават да поддържат онлайн общностите, които са изградили. За целта ще има три отделни начина за монетизиране на групи.
Първият е чрез създаването на онлайн магазини. В тях администраторите на групите ще могат да продават стоки. Втората възможност е чрез дарения, а третата - чрез споменатите абонаменти.
Идеята на абонаментите е създаване на "платени подгрупи", които са част от основната група. Потребителите ще плащат месечна такса, за да получават достъп до тези групи, информира "Вести". Какво ще има в тези подгрупи ще се решава от администраторите. Те може да предложат допълнително съдържание или "ексклузивни" дискусии по различни теми. Една от идеите на Facebook е функцията да се използва за достъп до обучения или "задълбочени дискусии".
Компанията не очаква, че всички групи ще използват новите функции. Те не са задължителни и администраторите могат да ги добавят само при тяхно желание. Освен това функциите ще стават достъпни постепенно за всички групи.
Администраторите на групи ще получат и други нови функции. Те включват повече възможности за персонализиране на дизайна им с различни шрифтове и цветове, вътрешни чатове за администраторите и модераторите, както и възможност да "закачат" съдържание, което да се показва приоритетно над останалите публикации. Тези опции също ще бъдат добавени постепенно.