В търсене на 1,2 млрд. лева, за да се оправи транспортът и мобилността в Пловдив

Автор: Благовест Андонов 3154
В търсене на 1,2 млрд. лева, за да се оправи транспортът и мобилността в Пловдив

Стратегическият документ на Община Пловдив  - План за устойчива градска мобилност, ще бъде гласуван на сесия на Общинския  съвет.  Планът бе изготвен още миналата година, но този момент така и не влезе за гласуване в местния парламент. Той обхваща текущите проблеми на всички видове транспорт в града, както и възможностите за разрешаването им през следващите 10 години.  Планът е изготвен от обединението между „ДНД-Консулт” и „Институт за транспортни изследвания”, като е коствал 372 000 лева на Община Пловдив, пише trafficnews.bg.

Той е разделен на два етапа – краткосрочен до 2026 година, както и дългосрочен – до 2032 година. 

В проекта влиза реализиране на инфраструктурни проекти, подобряването на градския транспорт, изграждането на градска железница, велоалеи и други. Всички проекти, които Пловдив трябва да изпълни, за да постигне плана са над 100, а общата им стойност възлиза на колосалните 1 237 000 000 лева.

С приемането му Община Пловдив може да кандидатства за европейско финансиране за всяка една от мерките – от нови улици и булеварди, до закупуването на електроавтобуси.

Идеята на плана за устойчива градска мобилност  е да удовлетворят нуждите от придвижване на хората и бизнеса в градовете и тяхната функционална територия за по-добро качество на живот.

Първата стратегическа цел е превръщането на Пловдив в зелен град, че повишаване на екологичността на автомобилния парк, въвеждането на споделени пространства с пешеходци, автомобили и велосипедисти, както и въвеждането зони с ниски емисии.

Вторият момент  е надграждане на системата за интелигентно управление на обществени транспорт и  трафика в Пловдив.

Също така изграждането на модерни и добре функциониращи системи за обществен транспорт за устойчива и безопасна градска мобилност.  Изграждане на велоалеи, подобряване на настилките на улици, тротоари и велоаолеи. 

На четвърто място е изграждане на по-добра инфраструктура от областния център до близките  населени места, икономически зони и извеждането на транзитния трафик от града.

Подобни новини

Вашият коментар през Facebook

Новини Trafficnews logo

Изпрати новина