Един от най-атрактивните и майсторски ансамбли на Грузия - Държавен ансамбъл за песни и танци „Мхедрули“ пристига в България със спектакъла „Духът на Грузия“, който ще отведе публиката в свят от история и легенди, любов към Бог, към жената и към майката.
На 22 октомври в Зала „С.И.Л.А.“ в Пловдив от 19:00 часа, пловдивчани и гости на града ще се потопят в пиршество от танци, песни, музика и зашеметяващи костюми. "Мхедрули" идва за втори път в България вече с много по-голямо турне, след като публиката бе силно впечатлена от майсторството му през миналата 2024г. Пловдивската публика видя ансамбъла в един от дните на Международния фолклорен фестивал 2024, когато ансамбъл “Мхедрули” изнесе самостоятелен концерт– спектакъл на Античния театър.
“Мхедрули” на грузински означава “Воин на кон”. На него е посветен и знаковият танц на Ансамбъла, изпълнен с много темперамент, уникална техника и майсторство, който ще видим на сцената. “Мхедрули” е и наименованието на една от най-древните писмености в света, която се използва до ден днешен в Грузия. Тя е призната от ЮНЕСКО за част от Световното културно наследство, наред с многогласовото грузинско пеене, което ще ни остави без дъх на концертите на ансамбъла.
„Мхедрули“ ще подари на българската публика това многогласово пеене, представено от невероятния мъжки хор с диригент Бичико Наврозашвили – прочут изпълнител на любимата не само в Грузия песен „Йоро“, която ще прозвучи и на българската сцена.
Танците на Грузия са необикновено съчетание на мъжка ловкост, страст и сила и женска грация и нежност. Пеенето е неразделна част от грузинската идентичност и редом с танците е не просто забавление, а жизненоважна форма на себеизразяване. Само така зрителите могат истински да опознаят това богатство – фолклора на Грузия, създаден от душата, сърцето и страстта на народа й. Ансамбълът е обиколил много страни, неизменно жънейки успех. На изкуството му са се радвали зрители във Франция, Австрия, Италия, Германия, Гърция, Турция, Украйна, а в Китай са били проведени цели 31 концерта, на всеки от които са се вдигали на крака препълнените трибуни.