Идеята на Община Пловдив да въведе платно паркиране из почти всички жилищни райони под тепетата, все още е в зародиш. Макар още с встъпването на Здравко Димитров да бе лансирано предложението градът да се районира и да се въведе „Зелена зона”, все още не са предприели никакви конкретни стъпки.
„Въвеждането на Зелена зона в териториите на Пловдив е една от политиките на Община Пловдив. Целта е поетапно в жилищните зони да бъде организирано паркирането и да бъде въведен необходимият ред. Имайки предвид, че осигуряването на места за паркиране в централна градска част на града генерира повече трафик, въвеждането на зони за платено паркиране е най-добрият метод за намаляване на неправомерните паркирания. Въвеждането на системи за платено паркиране го разглеждаме не само като ограничителен режим на паркиране, а като система за стимулиране на пътувания с градски транспорт, велосипед и пешеходното движение”, пишат от Община Пловдив.
В първоначалния план идеята бе Зелена зона да стъпи в Кючука, Смирненски, Кършияка, Каменица и други квартали извън централна градска част. Предвижда се на север тя да достига до бул. „Дунав“, на юг – до бул. „Александър Стамболийски“, на запад – до ул. „Царевец“, на изток – до бул. „Източен“. От Община Пловдив уточняват, че за преминаване на едно жилищно зона към „Зелена зона“ е необходим голям финансов ресурс.
Идеята е преди въвеждането на платеното паркиране е да се осигури необходимата свързано осигуряване на паркоместа чрез въвеждането на поетапно еднопосочно движение в кварталите. През 2020г. е въведена еднопосочност в следните жилищни зони:
- бул. „Източен“ – бул. „Христо Ботев“ – ул. „Богомил“ – ул. „Цар Асен“;
- ул. „Кап. Райчо“ – бул. „Цар Борис III Обединител“ – ул. „Петко Д. Петков“, ул. „Богомил“
- ул. „Богомил“ - ул. „Кап. Райчо“ - бул. „Източен“ – ул. „Родопи“
Предстои въвеждане на еднопосочност в зоната, обхваната от: бул. „Източен“, ул. „Богомил“, ул. „Архитект „Камен Петков“, бул. „Княгиня Мария Луиза“.
„Когато Община Пловдив е готова с подготвителните дейности, концепцията за разширяване на зоните за платено паркиране, въпросът с въвеждането на „Зелена зона“ на нови места в града ще бъде подложен на широко обществено обсъждане. След евентуалното му одобрение и от Общинския съвет, ще се предприемат стъпки за реализирането му”, обясняват от Община Пловдив.
Друга идея за райониране на самата Синя зона също е в застой. Намеренията платното паркиране да поскъпне в супер центъра на Пловдив за сметка на по-периферните места, все още не е входирано официално.
Единствената промяна с паркирането в Пловдив бе промяната на наредбата за скобите. Тя се наложи заради делото на Славчо Атанасов срещу наредбата, като Общинският съвет се съобрази с възраженията на ВАС.