Чонов представи плана за Градска мобилност при мижав интерес

Автор: Соня Желязкова 7125
Чонов представи плана за Градска мобилност при мижав интерес

Община Пловдив представи пред общинския съвет плана за Устойчива градска мобилност , който обхваща текущите проблеми на всички видове транспорт в града, както възможностите им за разрешаване през следващите 10 години. Първата част от плана представлява проучване  на нагласите за това какво може да бъде подобрено, а следващата част предлага стратегически решения и възможности за финансиране. Планът е изготвен от обединението между ДНД-Консулт и Институт за транспортни изследвания, като е коствал 372 000 лева.

Основните му параметри бяха представени от пътния инженер Тодор Анастасов.  Той цитира социологическо проучване, обследвало мнението на пловдивчани, относно текущото състояние на градския транспорт  и пътната мрежа в града.

Оказва се, че 53% от допитаните не подкрепят разширяване на Синя зона, 60% съобщават за нередовен градски транспорт с недостатъчен капацитет, а масовото мнение спрямо електрическите автомобили и автобуси е свързано с недоверие. Гражданите алармират, че автобусите в Пловдив са стари, паркирането в града  е хаотично, че пътната инфраструктура  е амортизирана,  велоалеите са малко, а градът се задъхва от транзитен трафик.

На база  социологическото проучване са синтезирани желаните резултати, които Пловдив трябва да постигне, за да се превърне в „смарт сити”, заяви инж. Анастасов.

Той представи четирите основни цели, които планът си поставя  - краткосрочни и средносрочни. Първите обхваща периода до 2026 година, а вторите се простират до 2033 година. Всички проекти, които Пловдив трябва да изпълни, за да постигне плана са над 100, а общата им стойност възлиза на колосалните 1 237 000 000 лева.

Първата цел е свързана с градската инфраструктура – изграждане на нови улици, ремонт на стари, градски електрически транспорт по заявка, зарядни станции, зони за ниски емисии, както и закупуване на служебен електрически транспорт.

Втората цел е за подмяна на светофари, видеонаблюдение, датчици и цялостно подобряване на капацитета за подобрение на градската мобилност.

Цел три засяга доста т.нар градска железница, закупуването на електробусите, изграждане на буферни паркинги и построяването на нова автогара.  В четвърта цел са поставени важни инфраструктурни ремонти, като Околовръстния път на Пловдив, Голямоконарско и Рогошко шосе.

След края на презентацията бе повдигнат въпросът реални ли са всички тези цели  и откъде Пловдив ще намери средствата за реализирането им. Отговорът бе, че всъщност идеята на стратегическия план е да събере всички амбиции на местната власт в един документ, чрез който ще може да се кандидатства за европейско финансиране и ще бъде послание как да се структурират бъдещите инвестиционни намерения.

Но всичко това ще бъде ангажимент на следващите управления на града. 

 

Подобни новини

Вашият коментар през Facebook

Новини Trafficnews logo

Изпрати новина