Певци и диригенти от цяла България, Гърция и Турция ще дойдат в Пловдив, обединени от идеята да почетат паметта на незабравимия Маестро Крикор Четинян с концерт на 31 март от 17 часа в зала “Съединение“ на Регионалния исторически музей.
Една от емблемите на културния живот в Пловдив, големият диригент и педагог доц. Крикор Четинян ни напусна на 29 януари 2018 г. Той бе дългогодишен преподавател по дирижиране в Академията за музикално, танцово и изобразително изкуство в Пловдив, основател на Женския камерен хор във висшето училище, изтъкнат педагог, концертирал и завоювал международни отличия в Европа, САЩ, Канада и Япония, ръководил и пловдивското певческо дружество "Ангел Букорещлиев". Тих, деликатен и изящен човек, пример за поколения диригенти, хористи и музиканти. Човек, влюбен в Пловдив, носител на почетния знак на града, на орден „Кирил и Методий“, представил и популяризирал българския фолклор и съвременна музика по целия свят.
Извоювал национално и международно признание с многобройните си участия с Женския Камерен Хор при Академията за музикално и танцово изкуство, Четинян ще остане в паметта на нашия град, като един от най-изтъкнатите музиканти, творили в последните няколко десетилетия. Двата хора, които ръководи в продължение на години – Женският Камерен Хор и Пловдивското певческо дружество се превръщат в първокласни състави, чието ниво и до днес остава ненадминато. Плод на педагогическата му работа в АМТИ и в Националната Музикална Академия, са десетки студенти по дирижиране, отглеждани и обучавани с много внимание и любов, които днес предават мъдростта и знанията, придобити от своя учител разпръснати у нас и по света.
Последните три години от живота си Маестро Крикор Четинян посвети на Майсторския клас по дирижиране, който заедно младия и популярен диригент Кръстин Настев (негов ученик, работещ понастоящем в Швейцария), организираха в помощ на младите диригенти и на всички онези, които искат да потърсят отговори на въпроси и да почерпят от безмерните му познания по музика. С неизчерпаема енергия организираше концерти с неговия малък камерен състав „Капела Арте“, съставен от певци от цялата страна, идващи в много случаи на свои разноски, за да откликнат на музикалните му идеи. С тях той „говореше“ на публиката. На онази публика, с която той остаря и не искаше да се раздели.