Разработват новата мобилна платформа на Пловдив за над 1 млн. лв, общинските услуги- на един клик

Автор: Plovdiv Now   703
Разработват новата мобилна платформа на Пловдив за над 1 млн. лв, общинските услуги- на един клик

Разработването на новата онлайн платформа, чрез която жителите на Пловдив ще могат да ползват широк спектър от общински услуги директно през мобилния си телефон, официално започва. Изпълнението на стойност 1 166 400 лв. с ДДС, е възложено на ДЗЗД „Дигитален Пловдив“ – обединение, в което водещ партньор е пловдивската компания „Роболитикс” ЕООД, а съучастници са софийските дружества „Юпасс” АД и „Глюкит” ЕООД, предава TrafficNews.

В момента се финализира документацията и предстои подписване на договор с избрания изпълнител. След това ще започне и разработването на системата, съобщи зам.-кметът по дигитализация Владимир Темелков. Към настоящия момент обаче финансиране за проекта не е осигурено.

Целта на системата е да осигури бърз и удобен достъп до административни дейности без необходимост от физическо посещение в институциите, като реализацията трябва да приключи в рамките на шест месеца.

Както медията ни съобщи, новата дигитална платформа ще предлага три основни канала- модерен интернет портал, мобилно приложение и софтуерен модул за интеграция с Viber Chatbot. Това ще позволи на жителите и гостите на Пловдив да ползват различни общински услуги по всяко време и от всяко място.

Край на дългите опашки и бумащината в Пловдив: Мобилна платформа за 1 млн. лв. улеснява гражданитеПловдивчани ще имат бърз, лесен и сигурен достъп до множество общински услуги през телефона си

Чрез системата пловдивчани ще имат възможност за проверка и онлайн заплащане на местни данъци и такси, глоби, паркиране, билети за културни събития и градски транспорт. Ще могат да се подават заявления за издаване на електронни винетни стикери за локално паркиране и служебни абонаменти. Освен това платформата ще осигурява актуална информация за градския транспорт, ремонти, инициативи, събития, образование и спорт. Чрез нея жителите ще могат и активно да участват в анкети и да задават въпроси, предоставяйки обратна връзка към администрацията.

Проектът ще бъде в полза както за гражданите, така и за общинската администрация, осигурявайки лесен онлайн достъп до услугите и бърза двупосочна комуникация с институциите. Платформата ще бъде достъпна в App Store и Google Play, както и чрез популярното приложение Viber.

Паралелно с това, Община Пловдив работи активно по изграждането на Географска информационна система, финансирана с 5 милиона лева от републиканския бюджет. Проектът, възложен на консорциум с водеща фирма „Мапекс“ АД и с обща стойност 16 666 520 лева без ДДС, цели пълна дигитализация и трансформация на управлението на градската инфраструктура.

Община Пловдив получи първите 5 млн. лв. за дигитализацията на града, стартираха от „Централен"Екипът работи активно за изграждането на Географската информационна система

В момента се извършва мащабна работа по свалянето, структуриране и дигитализация на данни, като процесът е започнал от район „Централен“ и ще продължи поетапно с останалите райони и общински структури. Над 50 специалисти са ангажирани с изпълнението на проекта – около 40 от тях работят в София, а екипът на място в Пловдив наброява близо 10 души.

И двата дигитални проекта са част от стратегията на общината за модернизиране на градската администрация и превръщането ѝ в по-прозрачна, ефективна и удобна услуга за гражданите.

Подобни новини

...

Новини Trafficnews logo

Изпрати новина