Промоции за празниците? Съмнителни и фиктивни намаления отново заляха пазара

Автор: Plovdiv Now 4788
Промоции за празниците? Съмнителни и фиктивни намаления отново заляха пазара

Дежурните кампании с отстъпки и промоции около Великденските и Гергьовнските празници отново бяха наситени с фиктивни и съмнителни намаления, обяви Националната асоциация за защита на потребителите (НАЗП), позовавайки се на многобройните сигнали, които е получила от цялата страна, вкл. и богат снимков материал.

От НАЗП поясняват, че става дума за всякакви стоки - яйца, козунаци, агнешко месо, декорации, битови изделия и т.н.

Най-честото нарушение по магазини и пазари е слагането на етикети "намалено", без да са показани старата цена и процентът на отстъпката. Така купувачите нямат база за сравнение и не разбират какво спестяват и дали намалението е значително, символично или фалшиво. 

"Немалко търговци хитруват и разполагат едни до други артикули с намалени и с редовни цени, като и на двата вида лепят етикети в еднакъв "промоционален" цвят. Това е лоша търговска практика  - купувачите, подведени от  цвета на етикета, решават, че офертата е промоционална и си мислят, че пазаруват изгодно, а всъщност не е така", обясняват от НАЗП. За такова нарушение глобата може да стигне до 50 000 лева.

Нарушение е дори когато даден артикул действително се продава с отстъпка, но не се вижда какъв е процентът на намалението и до кога продължава то. За това също се полага санкция.

"Изчерпана наличност" е другият чест проблем по време на голямото великденско пазаруване. Много хора се оплакват, че в брошурата се рекламира промоция до еди-коя си дата, а още в първия ден в магазина казват, че стоката е свършила.

От потребителската организация отбелязват като лоша практика и рекламните послания от типа: "Вземи сега", "По-изгодно" и др.

"Подобни покани подтикват хората към необмислени покупки, тъй като създават усещането за изключителна  оферта, която ще е валидна само за кратко, а не се знае дали утре цената на тази стока няма да се придвижи надолу или да се запази и след "промоцията", посочват от асоциацията.

Винаги в наверечието на големи празници от Комисията за защита на потребителите анонсират, че започват масирани проверки по магазините, а после отчитат липса или много нисък процент на нарушенията.

"Това означава отсъствие на реален контрол или ниска ефективност на дейността на контролния орган, докато хората продължават да се оплакват от некоректни търговци", коментират в заключение от НАЗП.

Подобни новини

Вашият коментар през Facebook

Новини Trafficnews logo

Изпрати новина