Проектите на Пловдив: Финални приготовления за пробива под Гарата и премахването на прелезите СНИМКИ

Автор: Plovdiv Now   27073
Проектите на Пловдив: Финални приготовления за пробива под Гарата и премахването на прелезите СНИМКИ

Едни от най-мащабните проекти, по които ще се работи в Пловдив през 2018 година е за освобождаването на пътния транспорт от жп линиите и прелезите. В момента „Южен“ и „Западен“ са парирани от жп линии, като преминаването към двата района става през няколко точки, които често се изпълват с трафик. 

Проектите за нова връзка с „Южен“ през Централна гара  и премахването на прелезите в „Западен“ са за над 200 милиона лева. Те ще дойдат по две оперативни програми „Региони в растеж“ и „Транспорт“.

Реалното изпълнение на проекта на НКЖИ за жп възел Пловдив може да започне през 2019 година. Поне година ще бъде необходима за изработването на техническия проект на заданието, тъй като в момента има детайлен идеен проект. Имотите за отчуждаване също са малко и те са преди всичко в улична регулация, така че не би трябвало да има пречки и при тях. Така до края на 2018 година може да се пристъпи към избор на изпълнител, а през 2019 година да започне мащабният проект. По предварителни оценки поне 2 години ще са необходими за осъществяването на жп възела, така че през 2021 година може да видим Пловдив без прелези и с директна пътна връзка между бул. „Васил Априлов” с „Македония” и „Димитър Талев”.

Бетонният мост трябва да се премахне, тъй като той не отговаря на изискванията за преминаване на скоростни влакове. Това е и причината за изграждането на пробива под Централна гара. Идеята е още преди колелото на Гарата да започне влизането в подлеза, който след това да излиза в район „Южен” и двата булеварда „Македония” и „Димитър Талев”. Самите връзки към булевардите трябва да бъдат изградени от Община Пловдив, като по много предварителни данни те ще струват около 15 милиона лева.

Има обаче проблем в сега съществуващия идеен проект – в него не е предвидена връзка между булевард „Васил Априлов” и „Христо Ботев”, затова от НКЖИ трябва да предложат решение, за да има директна връзка между двата невралгични булеварда.

По-мащабната част от проекта е за премахването на прелезите на бул. „Копривщица”, като на тяхно място ще бъде направена естакада.  Идейният проект е разработен с изграждане на долно строене за двойна линия и горно строене за еднопътна линия. В района на стадион Пловдив е предвидено изграждане на нова жп спирка.

Нови съоръжения - мостове, надлези (пътни и пешеходни):

-Изграждане на железопътна естакада - ново съоръжение за елиминиране на пътните пресичания по булевардите "Пещерско шосе", "Свобода" и "Шести септември"

 - Изграждане на двупътен жп мост над река "Марица"

- Изграждане на 2 пешеходни подлеза

- Изграждане на железопътна естакада - ново съоръжение за елиминиране на пътните пресичания по булевардите "Пещерско шосе", "Свобода" и "Шести септември"

Шумозаглушителни огради

В проекта е заложено изграждането на шумозаглушителни огради по протежение на естакадата и в зоните с жилищно застрояване, а в индустриалните зони са предвидени предпазни огради. 

Допълнително се предвижда и използването на материали за горното строене на железния път, намаляващи максимално нивата на шум и вибрации при движение на подвижен състав.

 

Подобни новини

Вашият коментар през Facebook

Новини Trafficnews logo

Изпрати новина