През 2020 г. и 2021 г. се очаква личните документи на много граждани да изтекат и да се наложи подновяването им. В периода от 1 май до края 2020 г. в област Пловдив предстои подмяната на още 70 000 лични карти, 40 000паспорта и на 64 000свидетелства за управление на моторни превозни средства. Това означава, че след отмяна на извънредното положение пред гишета БДС е възможно образуване на опашки от граждани. По време на въведеното извънредно положение с 6 месеца бе удължен срока на валидност на изтичащите в периода от 13 март до 31 октомври лични документи. В тази връзка се очаква натоварването в сектор БДС да е през месеците септември- октомври.
Не оставяйте подмяната за последния момент!, съветват от Областната дирекция на МВР в Пловдив.
Така ще се постигне по-равномерно натоварване на служителите, няма да има напрежение при административното обслужване, ще се избегне струпване на много хора пред гишетата и ще се съкрати времето за извършване на административната услуга. Документите могат да се подменят документите и преди изтичане срока им на валидност. Към момента няма опашки и гражданите. Заявителите, чиито документи подлежат на подмяна през 2020 г., могат да посетят звената БДС сега, но задължително снабдени с предпазни средства.
Жителите на област Пловдив могат да подадат заявление за издаване на лична карта, паспорт, подмяна на СУМПС и дубликат на СУМПС, преди изтичане на срока им на валидност във всички звена БДС при РУ на МВР на територията на областта. Заявления за издаване на документи за самоличност могат да бъдат подадени и чрез електронните административни услуги „Издаване на лични карти на български граждани“ и „Издаване на паспорти на български граждани“. ОДМВР – Пловдив може да осъществи прием на заявления за издаване на български лични документи (лична карта и/или паспорт) по постъпили искания за организиран прием на заявления от държавни институции, общински администрации, кметства и др.