Граждани масово одобряват изграждането на пасарелки и защитни съоръжения по линиите в района на Централна гара. Това показа както анкета сред пресичащи зад Сточна гара, така и сред читатели на TrafficNews. Както медията ни няколко пъти писа, ще спре свободното пресичане на двете обособени за това места в Пловдив – на ул. „Сергей Румянцев“ и в продължението на „Авксентий Велешки“.
И на двете места вече се изграждат пасарелки, по които над контактната мрежа гражданите ще могат да преминават безопасно. Съоръженията ще са оборудвани със стълби и асансьор, тъй като височината им ще е над 7 метра, за да се преминава над контактната мрежа на влаковете.
Потребителите в социалните мрежи коментираха, че това е поредното недомислено решение и изразяваха мнение, че изграждането на подлез на местата е по-удачно решение. Анкетите на TrafficNews обаче показват, че гражданите, които използват местата за пресичане, одобряват изграждането на съоръжения – общо над 70% от анкетираните. Те посочват, че това е добро решение основно с цел безопасност, но и считат, че пасарелките ще са удобство единствено ако се поддържат добре.
Под 1/4 от анкетираните в сайта са песимистично настроени и не одобряват, тъй като считат, че съоръженията няма да бъдат поддържани добре и това ще доведе до сериозни затруднения в използването им.
Вижте какво отговориха пред микорофона на TrafficNews граждани, които често се налага да пресичат линиите:
След като съоръженията бъдат изградени и пуснати в експлоатация в края на годината, зоните за пресичане ще бъдат затворени и по протежение на линиите ще бъдат изградени шумозащитни и предпазни прегради. Това ще осигури както безопасност за гражданите, но и ще позволи влаковите композиции да развиват по-високи скорости в района на гарата – причината, поради която беше съборен и повдигнат Бетонният мост „Тодор Александров“ и подменени релсите и траверсите по маршрута София-Бургас.