Пловдивчани, ползвайте градския транспорт! Да, ама не...

Автор: Благовест Андонов 9671
Пловдивчани, ползвайте градския транспорт! Да, ама не...

„Пловдивчани, ползвайте градския транспорт!”. Чест призив на градските власти, които обичат да говорят за автобусите единствено, като гледат документите, без да смеят да отидат до спирка и погледнат в какво състояние е подвиженият състав.  Едно отиване и връщане от работа с автобус обаче е напълно достатъчно за човек,  не само да получи ясна картина в какво състояние е публичният транспорт, а и до го откаже дори да се замисля, че той съществува, пише trafficnews.bg.

Такъв пример е от 8 август. В 10:30 часа на спирката на Пещерско шосе чакам автобус 66 – една от добрите линии, обслужвана от Петко Ангелов. В повечето случаи са големи автобуси, сравнително нови, с работещи климатични системи. Но не и този ден… Автобусът идва сравнително скоро – този път „щъркел”, беше ми ясно какво ще стане, защото тази линия се използва от много хора. И в действителност вътре имаше много хора… Нареждам се на първата врата, а шофьорът посочва да се редя на задната с знаци, които са между упътване и неприличен жест.

Влизам, питам кондуктора, защо не се отваря  предната врата. Той ми отговаря: „Развалена е”. Още на следващата спирка обаче и задната врата се разваля.  Отваря се само едната половина, за другата се иска човешка сила и напън, за да се отвори.

Според телефона навън е 28 градуса,  климатикът в рейса работи, но и прозорците са отворени – градусите вътре 32, според таблото. Така всички течности, които сутринта си поел с кафето, бавно започват да излизат от теб. Това се гарнира с блъскане на пътници, които са на задната врата. 

Две спирки по-надолу – хоп…. шофьорът отвори предната врата, за да качи свои приятел. Оказва се, че единствената развалена врата е тази, през която се качват и слизат хората.  Водачът просто обича личното си пространство и не иска никой да минава покрай него , за това и трите седалки зад мястото на водача са празни – служебни са! Така при 17 седящи места в „щъркела” – 3 от тях са служебни, или близо 20%.   Пътуването в тази „приятна” обстановка продължи 20 минути, слизайки от автобуса усещането е, че влизаш в климатизирано помещение. С две думи -  чувстваш се по-добре.

Идва краят на работния ден, отивам на спирката малко след 18:00 часа, мисля си, че ще дойде някои от онези големи автобуси по линия 66.  Но след няколко минути идва същият „щъркел”, но с нов шофьор. Той не се притеснява от предната врата и я отваря. Качвайки се виждам шофьор на 70+ години с разкопчана риза, шорти и кожени чехли тип "сабо",  като съвсем несмутимо е запалил цигара. Климатикът работи, прозорците са отворени, а вън и вътре температурата е сходна 35 градуса, но с аромат на контрабанднен тютюн от Столипиново.  Към това и мизерия и мръсотия навсякъде в рейса, като във въпросния пловдивски квартал.

3-те места зад шофьора отново са празни, там стои кондуктора, който единствен носи маска в целия автобус. На следващата спирка се качва жена, шофьорът крещи на своя колега: „Шш, малък, пусни жената да седне отпред – познавам я, за Прослав е”. Така с благоволението на водача едното от служебните места отиде за дамата, пред която е чакаше дълъг път. А той се оказа и  доста опасен.

Водачът или не бе свикнал с подобно превозно средство, или просто краката му бяха „тежки”. Целият път от Полиграфията до Смирненски бе яко на газ/спирачки. Нямаше прав човек, а и седнал, който да не се олюляваше при всяко тръгване и спиране на автобуса, а да не говорим за завоите. На един от тях – от „Гладстон” към „Васил Априлов” шофьорът буквално щеше да обърне „щъркела”, като в последния момент успя да го вкара в пътя. Разбира се, виновни бяха всички друг участници в движението, пътната настилка, слънцето и Общината, които изядоха по една майна. Откровено въпросният водач бе опасен – за себе си, за пътниците, а и за всички участници в движението.   Почти всеки пътник си отдъхваше със слизането – не само от адската жега в автобуса, но и влакчето на ужасите, на което се бе качил той. 

Първото нещо, което направих, слизайки от автобуса бе да сигнализирам на ОКТ и фирмата превозвач за въпросния шофьор. Тук дори не говорим за удобства и приятно пътуване, а за човек, който очевидно бе опасен зад волана.

В заключение – две пътувания с градския транспорт в рамките на ден са напълно достатъчни, за да разбере човек в какво състояние е той. Да види персонала вътре, състоянието на пътните превозни средства и „удобствата” за пътниците, които по презумпция са най-важни.   

В този си вид градския транспорт не може да се бори за повече пътници, а да се надява да задържи и тези, които го ползват, просто защото той е отблъскващ, а видно поняога и опасен. 

Подобни новини

Вашият коментар през Facebook

Новини Trafficnews logo

Изпрати новина