Пловдивчани остро разкритикуваха организацията на градския транспорт под тепетата и алармираха, че е настъпило неотложно време да се обърне внимание на отношението на персонала към потребителите на услугата. Това идва на фона на скорошната промяна на разписания на общо 16 от 29 градски линии, с която потокът на рейсове се намалява в диапазона 9:30 – 16:30, както и тези след 19:30 часа. Припомняме, че предложението бе входирано от градоначалника, след като комисията по транспорт преразгледа редица промени за маршрутните схеми.
Това обаче далеч не се хареса на част от редовните ползватели на услугата. С TrafficNews се свърза пловдивчанка, която изрази критика не само към графиците на обществения транспорт, но и условията, в които те придвижват пътниците.
„В най-натоварените часове на деня е належащо да се пускат по-големите автобуси. Наложително е и да се обърне внимание на факта, че значителен брой от автобусите климатиците не работят добре. Преди дни пътувах в рейс, в който един от пътниците помоли прозорецът да бъде отворен, тъй като беше много горещо. Кондукторката избухна. В автобуса беше пълно с хора, нямаше място да се мръдне човек, беше и адски задушно. Демонстративно изключиха климатика и отвориха всички прозорци с коментар, че сме неблагодарници“, споделя пловдивчанката.
Именно с неприемливото и арогантно отношение на персонала към потребителите се свързва и втората нейна критика:
„Смятам, че трябва да се обръща внимание на това какви хора се наемат на работа. Всеки ден ставам свидетел на липса на хигиенни навици от страна на кондуктори. Изключително грозно впечатление прави, когато персоналът мирише лошо и дрехите му се мръсни. А отношението на част от кондукторите към пътниците е под всякаква критика“, разказва още пловдивчанката, редовен потребител на линия 9 на градския транспорт.
„В заключение бих искала да попитам кондукторите и шофьорите на рейсове в Пловдив: Ние говеда ли сме, това ли заслужаваме? Няма ли кой да обясни на персонала, че ние не чували с картофи и благодарение на нас те имат работа и получават заплата“, риторично пита възмутената гражданка.
Припомняме, че последният случай на агресия в пловдивски рейс се случи само преди дни. Тогава кондуктор се разкрещял на мъж, защото няма дребни пари, а шофьорът подмятал обиди на няколко души, застъпили се за него.
Редно е да се отбележи обаче, че в някои случаи неприемливото третиране идва не само от страна на персонала. Чест повод за свада става липсата на уважително отношение от страна на пътници, които отказват да се съобразят с общоприетите правила, които трябва да се спазват от ползвателите на услугата. Именно това не веднъж е довеждало до конфликтни ситуации и словесни саморазправи.
Така преди по-малко от месец мъж заплашваше служители на градския транспорт, а самият той бе влезнал в рейса гол до кръста с дюнер и напитка в ръце.