Пловдив участва на най-голямото международно туристическо изложение в Германия

Автор: Plovdiv Now 589
Пловдив участва на най-голямото международно туристическо изложение в Германия

Пловдив се представя на  най-голямото международно туристическо изложение в света – Internationale Tourismus-Börse (ITB) в Берлин. Форумът се провежда в периода от 4 до 6 март, а тази година основна  страна-партньор на формата е Албания. 

ITB Berlin е най-престижното и най-голямото туристическо изложение в световен мащаб, предназначено както за професионалисти, така и за широка публика, и се организира от 1966 г. През настоящата година форумът се провежда под мотото „The Power of Transition Lives Here“- "Силата на прехода живее тук". На площ от 160 000 кв.м., форматът събира над 5 500 изложители от 161 държави и региони, а на четири сцени 400 водещи лектори от туристическия сектор, науката и политиката ще обсъждат настоящите и бъдещите предизвикателства, пред които е изправена индустрията.

Министерството на туризма организира представянето на страната ни с нов дизайн и  атрактивна визия на  националния щанд, разположен на площ от 600 кв., като тази година е значително по-голям и внушителен в сравнение с предходното издание на изложението. В събитието участват 49 представители на туристическия бранш от България, сред които представители на общините, туристическия бизнес, водещи туроператори, хотели и туристически организации.

Рекламно-информационния деск на Пловдив е брандиран с официалното туристическо лого на града, изобразяващо познатата композиция от седемте арки. Представянето на Пловдив е насочено към възможностите, които предлага като целогодишна туристическа дестинация, и туристическия продукт с фокус върху културно-историческото наследство, събитийния календар и винено-кулинарен туризъм, има за цел да увеличи разпознаваемостта на града като привлекателна дестинация на немски пазар.

През 2025 г. немският пазар се наложи като водещ за община Пловдив попадайки  на 3-то място по показател "Реализирани нощувки от чужденци", с дял 6,7% от общия брой нощувки,  а по индикатор "Пренощували чужденци в местата за настаняване", немските туристи заемат 4-то място, съответно с дял 4,5% от общия брой чужденци. Участието на България, и респективно Пловдив, в ITB Berlin 2025 е стратегическа стъпка за привличане на повече туристи и инвеститори.

Подобни новини

Вашият коментар през Facebook

Новини Trafficnews logo

Изпрати новина